מיטב: קופות הגמל השיגו בינואר תשואה ריאלית ממוצעת של 0.8%

החודש צפויים הבדלים גדולים בין תשואות המנהלים השונים, בשל השוני בתשואות שהשיגו כל אחד מאפיקי ההשקעה המרכזיים

תעשיית קופות הגמל השיגה בינואר תשואה ריאלית חיובית ממוצעת של 0.8%. כך עולה מנתוני חברת מיטב. התשואה החיובית הגבוהה יחסית נובעת מהעליות בשוק המניות ובאגרות החוב הצמודות למדד, וגם מהפיחות בשקל.

במיטב מעריכים כי ההבדלים בין מנהלי הקופות צפויים להיות גדולים מאוד ולהגיע לכ-1% , בשל השוני בתשואות שהשיגו כל אחד מאפיקי ההשקעה המרכזיים וגם בין תתי התחומים בתוך כל אחד מהם.

כך, למשל, שוק המניות עלה בשיעור חד של 6.0%, אבל היו הבדלים ניכרים ביותר בין מדד תל-אביב 25, שעלה בשיעור של 0.8% בלבד, לבין מדד תל-אביב 75, שזינק 8.6%.

עיקר השקעותיהן של קופות הגמל הגדולות הן במניות תל-אביב 25, כך שהנאתן מהעליות בשוק הייתה מוגבלת מאוד. לעומת זאת, בקופות הגמל ובקרנות ההשתלמות של מנהלי הקרנות הפרטיות ניתן למצוא לא מעט מניות הכלולות במדד ת"א 75.

שני רכיבים פגמו בתשואות של קופות הגמל: האפיק השקלי, בו ירדו הגילונים והשחרים בשיעור ממוצע של 0.5% ו-0.9% בהתאמה; והרכיב הצמוד למדד המושקע בפקדונות בבנקים, שמניב אמנם תשואה שוטפת חיובית של 0.45% בחודש, אבל בשל ירידת מדד דצמבר ב-0.2%-, התבטא בעלייה של 0.25% בלבד, הנמוכה באופן מהותי מהתשואה שהפיק האפיק המדדי הסחיר .