HSBC מעלים את תחזית הרווח ומחיר היעד ללאומי; "הנהלת הבנק נשמעת בוטחת לגבי שיפור ביצועיה ב-2004"

מעלים את תחזית הרווח ב-10% לתשואה של 9.3% על ההון, ואת מחיר היעד של המניה ל-10.59 שקל, ב-23% מעל השוק; "לאומי צריך להיסחר לפי שווי הדומה להון העצמי שלו לפחות"

"בביקורנו האחרון בבנק לאומי מצאנו הנהלה בעלת ביטחון גבוה יותר לגבי השנה הבאה. למרות שעדיין ישנן בעיות שיש להתמודד איתן, הצמיחה בכלכלה גורמת לחיזוקו של תיק הנכסים של הבנק". כך כותבים אנליסטים מבנק ההשקעות HSBC בהערכה לבנק לאומי, תוך שהם ממשיכים להמליץ על המניה - "הוסף".

לדברי האנליסטים, "אנו רואים בהודעת בנק לאומי על חזרה למדיניות דיבידנד של 35% מהרווחים, לאחר שנתיים של הימנעות מחלוקת דיבידנד, סימן ברור למפנה בעתיד".

האנליסטים מארק רוריסון, וויל מנואל ונדיה קבני מעניקים למניית בנק לאומי מחיר יעד של 10.59 שקל למניה, הגבוה ב-24% ממחירה בבורסה.

להערכת האנליסטים, בנק לאומי, עם תשואה להון של 9%, צריך להיסחר לפי שווי הדומה להיקף ההון העצמי שלו לפחות. הם מציינים, כי ההערכה ללאומי נמוכה בכ-20% מזו שהעניקו לאחרונה לבנק הפועלים, בשל אי הוודאות בגין ההפרטה המתקרבת של הבנק. להערכת האנליסטים, לאומי סיים את שנת 2003 עם רווח נקי של 1.2 מיליארד שקל, המשקף תשואה להון של 9%.

עוד מעריכים האנליסטים, כי בשנת 2004 יגדלו רווחי לאומי ויסתכמו ב-1.36 מיליארד שקל - רווח המשקף תשואה להון של 9.3%. הם צופים, כי בשנת 2005 יגדלו רווחי הבנק ל-1.5 מיליארד שקל, המשקפים תשואה להון של 9.8%.