נפח הפעילות בבורסה בתל-אביב לשיא של עשור: הסתכם ב-840 מיליון שקל

נפח הפעילות במק"מ הסתכם ב-625 מיליון שקל; המחזור באג"ח ב-870 מיליון שקל

חודש ינואר היה אחד החודשים הטובים בשנים האחרונות בבורסה בתל אביב - לפחות בכל מה שנוגע לנפח המסחר. אלא שלפחות על פי 4 ימי המסחר הראשונים של פברואר, נראה שהשוק נסוג לאחור בשיעור חד למדי.

הבורסה פרסמה היום את הנתונים הרשמיים שמסכמים את הפעילות בחודש ינואר. על פי הנתונים, זינק נפח המסחר במניות ובהמירים לרמת שיא של 840 מיליון שקל. מחזור זה הוא הגבוה ביותר שנרשם בבורסה מאז חודש השיא של ינואר 1994 - החודש האחרון לבועת 93`-94`, כשלאחריו, בפברואר, החלה הקריסה הגדולה במחירי המניות.

שיא נוסף שנשבר הוא בנפח הפעילות במק"מ. המחזור היומי בשוק זה הגיע ל-625 מיליון שקל - רמת שיא של כל הזמנים. לשם ההשוואה, בשנת 2003 נרשם בשוק המק"מ מחזור ממוצע של כ-490 מיליון שקל ביום בלבד.

גם בשוק האג"ח נרשמה עליה בנפח הפעילות, כשהמחזור היומי הממוצע באיגרות החוב טיפס ב-20% לעומת הממוצע בשנת 2003, והסתכם בכ-870 מיליון שקל ביום.

השוק היחיד שלא רשם עליות משמעותיות בינואר היה דווקא שוק הנגזרים - שוק עתיר פעילות, שבחודש כמו ינואר, שהיה חודש תנודתי במיוחד, לא הצליח לשבור שיאים משמעותיים. אומנם באופציות המעו"ף חל גידול מסוים בנפח הפעילות - כ-137 אלף אופציות ביום לעומת 120 אלף אופציות ביום בשנת 2003, אלא שמדובר בעליה מינורית, כשאשתקד נרשמו מספר חודשים שבהם נרשמה פעילות ערה בהרבה בשוק זה. בנגזרי הדולר נרשם קיפאון, כשנפח המסחר הגיע ל-32 אלף אופציות ביום - רמה הדומה לממוצע שנרשם אשתקד.

חודש ינואר אופיין גם במהלך חד יחסית במדדי המניות - מהלך שלמעה נמחק כמעט קליל עד סוף החודש. כזכור, מדד תל אביב 25 הספיק לעלות במהלך החודש בכ-5.4%, ומדד תל אביב 100 אף זינק בקרוב ל-10%. אלא שבשבועיים האחרונים של החודש חל מפנה בשוק, ושני המדדים הספיקו להחזיר חלק נכבד מהעליות בשעריהם, כשהמעו"ף עלה ב-0.8% בלבד בסיכום חודשים, וה-100 הסתפק בעליה חודשית של 3.7%.

חד יותר היה המפנה שנרשם בתל טק במהלך החודש. המדד, שהספיק לזנק ב-27%, שינה מגמה ב-21 בינואר, וסיכם את החודש בעליה של 14% בלבד, כלומר ירידה של 10% מהשיא בתוך כשבוע.

לפי שעה, חודש פברואר נפתח במגמה שלילית ביחס לחודש שקדם לו. נפח המסחר בשוק המניות צנח בכ-50%, כשב-4 הימים האחרונים עומד נפח המסחר היומי הממוצע על כ-400 מיליון שקל - מחצית מהמחזור היומי הממוצע בחודש שעבר.

גם מבחינת מדדי המניות, נראה שהשוק ממשיך לחפש כיוון, ובינתיים נעים המחירים ללא מגמה ברורה. מאז תחילת החודש ירד מדד תל אביב 25 בכ-0.5%, מדד תל אביב 100 ירד ב-0.9%, ואילו התל טק רשם את התנודה החדה ביותר, עם ירידה של 2.6% ב-3 ימי מסחר.