ליידרמן ממליץ להתמקד בחברות הכלכלה הישנה ולא בחברות הטכנולוגיה שנסחרות מעל לשווין

הכלכלן הראשי של בנק הפועלים מעדכן את תחזית הצמיחה שלו לשנת 2003 מ-1.5% ל-3%

היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים פרופ` ליאו ליידרמן פרסם היום (ד`) תחזית כלכלית אופטימית במיוחד בה הוא צופה צמיחה של 3% בשנת 2004. נציין, כי בתחזיתו הקודמת שפורסמה לפני חודשים אחדים העריך ליידרמן את הצמיחה בשנת 2004 ב-1.5% בלבד, אולם כבר לפני חודש רמז ליידרמן על האופטימיות השורה בבנק הפועלים באומרו, כי תחזית הצמיחה של האוצר המגיעה ל-2.5% נראית ריאלית למדי.

ליידרמן מקלקל במעט את החגיגה האופטימית ומציין כי בראייה ארוכת טווח קיים סיכון שקצב הצמיחה המהיר בכלכלה הגלובלית יואט וזאת בשל שיעורי הצמיחה הגבוהים שהביאו לעליות חדות במחירי הסחורות וכן בשל הגרעון בתקציב האמריקאי מה שעלול להביא לעליית הריבית בארה"ב שתשפיע גם על מדינות נוספות.

ליידרמן מעריך, כי הצמיחה בישראל צפויה להיות מוטת ייצוא ומציין כי יחד עם זאת ניכרת גם התעוררות מסוימת בצריכה הפרטית. לעומת זאת צפויה התייצבות בהשקעות וירידה בצריכה הציבורית.

הריבית תרד בחודשים הקרובים עד לרמה של 4%. בחודשים הקרובים תרד הריבית עד לרמה של כ-4% ואילו במהלך השנה היא תשוב ותעלה עד לרמה של 5% בסוף השנה.

ליידרמן מגלה אופטימיות גם לגבי שוק המניות ומעריך כי הריבית הנמוכה ההתאוששות בביצועי המשק והביטוי שיינתן לכך בתוצאות של החברות המקומיות כבר ברבעון הרביעי של 2003 כל אלה יובילו לחידוש עליות השערים בשוק ההון, אם כי בשיעור מתון

יותר מזה שנצפה בתחילתה של השנה.

ליידרמן ממליץ להתמקד בחברות הפועלות בשווקי הכלכלה הישנה ולא בחברות הטכנולוגיה שחלקן נסחרות להערכתו מעבר לשוויין הכלכלית. ליידרמן מציין, כי מאז שנת 2003 החלו מניות התלטק לזנק כשהן מותירות את המדדים המובילים מאחור וזאת בהשפעת התאוששות מגזר הטכנולוגיה בעולם. "קטיעתה של מגמה זו באחרונה מחזקת את ההערכה כי יתכן והזינוק היה חד מדי ומחיריהן של חברות במגזר זה חצו את שוויין הכלכלי, כך מעריך ליידרמן.