מרעומי הקרבה של ארית עברו את מבחני משרד הביטחון: יממש הזמנה בהיקף של 29 מיליון שקל

מרעומי הקרבה פותחו של ידי על ידי רשף טכנולוגיות שבשליטת ארית בעלות של 3.5 מיליון דולר במשך 5 שנים * סמנכ"ל הכספים: מדינות נוספות כבר מגלות עניין במוצר שלו הזול משמעותית מהמוצרים האמריקאיים

שמואל מאירסון ורן אקהאוס שרכשו את השליטה בחברת ארית תעשיות שמחזיקה בשליטה בחברת ארית מערכות ממשיכים לשפר את מצבה של החברה שהייתה על סף פשיטת רגל. ארית מערכות דיווחה היום כי "מרעום הקרבה לארטילריה" שפותח על ידי החברה הבת רשף טכנולוגיות עבר בהתחלה בחינת אישור דגם של משרד הביטחון. החברה ציינה כי הצלחת הניסוי מהווה אור ירוק לייצור מרעומים בהיקף של 29 מיליון שקל אשר התקבלה ברובה בחודש דצמבר 2001 ואשר כללה הזמנות בהיקף כולל של 55 אלף יחידות. ההזמנה צפויה להיות מסופקת החל מהרבעון הראשון של שנת 2004 ועד סוף שנת 2005.

מרעום הקרבה בשונה ממרעומי ההקשה אמור ליצור אפקטיווית רבה יותר ממרעומי ההקשה המתפוצצים בזמן שהם מגיעים לקרקע. ייחודו של מרעום הקרבה הוא בכך שהו מתפוצץ בגובה מסויים מעל הקרקע (על פי דרישות הלקוח) וכך יוצר טווח הרס גדול יותר. לשם מרעום הקשה במרגמה 81 מ"מ יוצר טווח הרג של 310 מ"ר ואילו מרעום קרבה המועל באותה פצצה מכפיל את טווח ההרג של המרעום פי 9.

הבדיקות הקפדניות שעבר המרעום שייצר מפעל רשף טכנולוגיות עבר בדיקות קפדניות עד שאושר על ידי משרד הביטחון ובחברה סבורים כי אישור זה יהווה פתח להשמנות נוספות מטעמו של משרד הביטחון בעתיד. "אין כיום בעולם מרעום קרבה ברמה שייצרנו כאן ובעלות פיתוח של 3.5 מיליון דולר", אומר רן אקהאוס. "מלבד מספר יצרנים אמריקאיים שלהם מרעומי קירבה אין כיום בעולם אף ייצרן שהצליח לייצר מרעום קירבה ברמה הטכנולוגית שפותחה על ידנו כולל האמריקאים והעובדה שהוא עבר את מבחני הדגם של משרד הביטחון מעידה על כך יותר מכל. גם בהיבט של מחיר יש לנו יתרון על האמריקאים שכן המוצר האמריקאי יקר כמעט פי 2 ממרעומי הקרבה שייצרנו כאן. לכן להערכתי תג האיכות המוטבע על המוצר, לאחר שזה עבר את בחינת הדגם של משרד הביטחון, ביחד עם העובדה שלמוצר יש יכולת תחרות בינלאומית גרר אלינו פניות מכיוונם של מדינות המתעניינות במרעום שפיתחנו- חלקם ממזרח אירופה וחלקם מדרום מזרח אסיה".

ההודעה החיובית מטעמה של ארית היום מצטרפת להודעה חיובית נוספת ששיגרה החברה לפני כשבועיים. אז דיווחה החברה כי היא החלה בתהליך של רה ארגון במסגרתו תרכוש החברה את אחזקות החברה-הבת ארית מערכות, ברשף טכנולוגיות (90%) ובאמקורם (100%). השלמת המהלך יהפוך את ארית מערכות לחברה נקייה מחובות וללא הון עצמי. במסגרת המהלך הנ"ל, תיבחן האפשרות לחלק מניות סחירות של ארית תעשיות, המוחזקות כיום ע"י אמקורם, לכל בעלי המניות בארית מערכות (לרבות הציבור המחזיק ב-14% ממניות החברה הבת). המהלך בארית נועד לאפשר בעתיד העברת פעילות חדשה, אם תהיה כזו, לידי ארית מערכות ו/או למכור את השליטה בחברה-הבת כ"שלד בורסאי" לצד ג` מתוך מגמה שהרוכש הנ"ל יעביר בעתיד פעילות חדשה כלשהי לארית מערכות ובכך לאפשר את חידוש המסחר במניותיה.

המהלך המיועד יאפשר לארית תעשיות גם להקטין את העלויות הנגרמות לה בשל ניהולה של חברה ציבורית נוספת. כמו כן, יהפוך המהלך את רשף ואמקורם, החברות הפעילות בקבוצה והמרכזות את פעילותה הצבאית, לחברות בבעלות ישירה של ארית תעשיות תוך הגדלת אחזקותיה בהם.

ארית מערכות, שמניותיה מושעות כאמור מהמסחר, דיווחה בתשעת החודשים הראשונים של 2003 על הפסד של 16.7 מיליון שקל, לאחר שאת שנת 2002 כולה סיימה בהפסד של 25.8 מיליון שקל. ההפסדים המצטברים גרמו לגרעון של 36 מיליון שקל בהון החברה ושל 19 מיליון שקל בהון החוזר.

אחזקותיה של ארית מערכות, פועלות בתחום של ייצור ושיווק ציוד צבאי עתיר טכנולוגיה. רשף מפתחת ומייצרת מרעומים אלקטרוניים לשוק הצבאי, בעיקר למשרד הביטחון והתעשייה הצבאית. אמקורם עוסקת בפיתוח וייצור מערכות אמון לכוחות היבשה, תוך שימוש באש חיה וירי סימולטיבי.חברה-בת של אמקורם היא בעלת זכויות שימוש לתחום הצבאי בפטנט להפעלת לייזר באמצעות שידור אלחוטי וקבלת משוב מהמטרה הנפגעת. בסוף ספטמבר עמד היקף ההתחייבויות של ארית מערכות לבנקים על כ-12 מיליון שקל, בעוד שההתחייבויות לחברה-האם הסתכמו בכ-18 מיליון שקל.

לאחרונה דיווחה החברה על קבלת הזמנה לאספקת מרעומים בהיקף של 8.3 מיליון שקל, מחציתה לשנת 2005. ההזמנה הנ"ל הגדילה את צבר ההזמנות של החברה לכ-45 מיליון שקל.