טריומף סוגרת את פסי הייצור בירושלים ובבאר-שבע; תפטר 230 עובדים, רובם נשים

מנכ"ל החברה על הסיבות לסגירה: "אין לנו יכולת להתחרות בעלויות הייצור במזרח הרחוק"

חברת ההלבשה התחתונה טריומף הודיעה היום (ב`), כי בסוף חודש יולי תסגור את קווי הייצור שלה בירושלים ובבאר שבע ותפטר 230 עובדים. החברה מדגישה תמשיך בושיווק הלבשה תחתונה מיובאת, ו-80 העובדים המועסקים בפעילות זו לא יפוטרו.

מנכ"ל החברה, אריה לוי, הסביר, כי הפסקת הייצור נובעת מחוסר יכולתה של החברה להתחרות במחירי הייצור במזרח הרחוק. "עלויות ייצור טקסטיל בישראל יקרות בהרבה מאשר במזרח הרחוק.

"הצלחנו להחזיק מעמד עד כה, בניגוד לחברות טקסטיל ישראליות רבות שנסגרו, בזכות האיכות, היעילות והגמישות בייצור שלנו לצד היענות מהירה של צרכים משתנים של לקוחותינו. כל אלה עמדו לנו כיתרון כנגד החסרון של עלויות יקרות יותר.

"לאחרונה הבהירו לנו לקוחותינו בחו"ל, שלמרות היתרונות, הם אינם מוכנים לשלם עבור עלויות הייצור הגבוהת יותר בישראל, ומתכוונים להעביר הזמנותיהם למפעלי ייצור זולים בהרבה במזרח הרחוק".

פעילות טריומף ישראל, שבבעלות הקונצרן הבינלאומי טריומף אינטרנשיונל שמרכזו בשוויץ, מתחלקת לשניים: ייצור הלבשה תחתונה לייצוא, בעיקר עבור רשתות באירופה, ושיווק הלבשה תחתונה מיובאת בשוק המקומי.

החברה מעסיקה בעיקר נשים. במפעל בירושלים מועסקות בעיקר ערביות ועולות חדשות, ובבאר-שבע מועסקות בעיקר עולות חדשות אך גם אוכלוסיה ותיקה.

לדברי לוי, המכירות לייצוא הסתכמו אשתקד ב-15 מיליון דולר. הוא סירב לנקוב בהיקף המכירות של החברה בשוק המקומי, ורק אמר: "אנחנו נחשבים לבולטים במכירות ההלבשה התחתונה לנשים בישראל".

טריומף אינטרנשיונל-ישראל קיבלה בעבר הטבות ממרכז ההשקעות. לוי אינו חושש שמא תצטרך החברה להחזיק מענקים על רקע הסגירה המאולצת. "חלק קטן מפעילותינו נהנה ממענקים של מרכז ההשקעות. השלמנו את רוב התחייבויותינו על פי התוכניות ונותר חלק קטן שטרם הושלם. יחד עם זאת יהיה צורך לראות מה לעשות".