קלרום סיימה את 2003 ברווח נקי של 5.3 מיליון שקל

יבואנית כלי הרכב והציוד החקלאי של האחים קליין שילשה ב-2003 את הונה העצמי ל-23 מיליון שקל

חברת קלרום רכב לציוד הנדסי עברה מהפך מוצלח מאז רכשו האחים עמיר, עמוס ועופר קליין את השליטה בחברת האריזות לשעבר אלומית, ביוני 2001. מספר חודשים לאחר הרכישה, יצקו השלושה פעילות חדשה בתחום של השיווק תמורת הנפקת אג"ח (שהומרו בינתיים למניות) בהיקף 6.5 מיליון שקל.

למרות שתוצאות הפעילות העסקית שהעבירו האחים קליין לקלרום לא נראו מזהירות "על הנייר", בפועל מסתבר כי החברה עשתה עסקה מצוינת: נכון לסוף שנת 2003 קלרום היא חברה צומחת, שסיימה את השנה עם רווח נקי של 5.3 מיליון שקל, לעומת 3.7 מיליון שקל ב-2002 ושלה הון עצמי של 23.4 מיליון שקל, פי 3 מסוף השנה הקודמת.

נכון להיום, עוסקת קלרום בשיווק ומכירת כלי רכב, ציוד חקלאי ותעשייתי, הכוללים טרקטורים וציוד מכני של ג'ון דיר, כלי רכב מתוצרת טטה, מוניות טקסי לונדון וכן טרקטורים וציוד חקלאי של גולדוני, דייהו ומולטיקאר. החברה מדווחת, כי לאחר שיושלמו הליכי הרישוי והתקינה, תשמש גם כמשווקת בלעדית של רכבים מתוצרת לאדה.

הכנסות קלרום אשתקד עמדו על 39.5 מיליון שקל, גידול של 22% שנבע מעלייה במספר הכלים שנמכרו, למרות השחיקה במחירי המכירה (תחרות הקשה בענף הציוד החקלאי, שינויי מט"ח וכן שביתות ארוכות בנמלים).

שיפור חל גם בסעיף המימון, שהניב לחברה הכנסות של 794 אלף שקל לעומת הוצאות מימון של 956 אלף שקל בשנת 2002. השינוי בהרכב המימון נבע בעיקר מהכנסות בגין שחיקת אג"ח לזמן ארוך, שהומר ע"י הבעלים למניות בסוף 2003, וכן גידול בהכנסות משיערוך שטרות צמודים לאירו. קלרום מדווחת, כי עקב עמידתה ביעדי שיווק של אחד היצרנים, נהנתה החברה מבונוס בשנת 2003 וכן הכנסה נוספת תוך שימוש במדיניות היצרן בנושא רענון מלאים.

במקביל לשיפור בתוצאות העסקיות חל, כאמור, גידול בהון העצמי של החברה, כתוצאה מהרווח הנקי, הנפקת מניות למוסדיים והמרת האג"ח שהחזיקו בעלי השליטה. הגידול בהון העצמי הוא בניכוי דיבידנד בסך של כחצי מיליון שקל.

יצוין, כי למרות השיפור בתוצאות החברה ובמצבה הפיננסי, נמנעים בעלי השליטה מלמשוך שכר. הוצאות הנהלה וכלליות בקלרום עמדו אשתקד על 222 אלף שקל בלבד. יתרת הנזילות של החברה עמדה בסוף דצמבר על 9.2 מיליון שקל, סכום שנבע ברובו מגיוס הכספים שביצעה אשתקד ומקיטון בהתחייבויות לבעלי השליטה, כמו גם כתוצאה מתוצאות פעילותה השוטפת.