דור כימיקלים של הדנקנרים לא תעמוד בקובננטס לחובות של 1.2 מיליארד שקל

מנהלת מו"מ עם הבנקים המלווים - ג`י.פי מורגן ובר סטרנס - לקביעת יחסים פיננסיים חדשים בקשר עם הסכמי המימון של פעילותה בחו"ל * המניה מאבדת 4% בבורסה

כאילו שלא היו לה די צרות, למשפחת דנקנר בעסקיה, מדווחת היום חברת דור כימיקלים - מי שנחשבה עד לאחרונה לצומחת ולרווחית שבין החברות המשפחתיות - על חשש לפיו תוצאותיה העיסקיות בחו"ל לא תעמודנה, בהתאם לדוחות דצמבר 2003 ואילך, באמות המידה הפיננסיות שנקבעו בהסכמי המימון עם הבנקים המממנים את פעילותה בחו"ל.

לחברה הנכדה של דור כימיקלים, דור פילם אינטרנשיונל, חובות של 1.2 מיליארד שקל אשר מימנו את צמיחתה האגרסיבית בחו"ל. הבנקים המממנים את פעילות החברה הנכדה הם ג`י.פי מורגן ובר סטרנס. ההלוואות הינן בתנאי נון-ריקורס (ללא זכות חזרה ללווה) מבחינת דור כימיקלים.

דור כימיקלים, אשר עברה אשתקד להפסד, לאחר רווחיות גבוהה ב-2002 (שהוגדה כ"שנת המפנה" בחברה) מציינת כי הכנת הדוחות טרם הסתיימה, מוסיפה כי נציגיה מנהלים כיום מו"מ עם הבנקים המממנים את פעילותה של דור פילם בחו"ל באשר לקביעת יחסים פיננסיים (קובננטס) חדשים.

המו"מ מתקיים על רקע ההרעה הדרמטית בשווקי ה-OPP (פילם) שבהם מתבצעת פעילותה של דור פילם, אשר גרמה לשחיקה בתוצאותיה הכספיות של פעילות זו, ואשר נובעת, בין היתר, מהתחזקות האירו, מעודף היצע בשווקים ומגידול בתחרות בתחום יריעות הפילם הסטנדרטיות.

במסגרת המו"מ, כבר הביעו הבנקים המממנים את נכונותם העקרונית לקביעת יחסים פיננסים חדשים, אולם, כאמור, טרם סוכמו כל התנאים המפורטים לתיקון הסכמי המימון הנ"ל. להערכת הנהלת החברה, המו"מ עם הבנקים יסתיים עד לתום החודש הנוכחי.

בשבוע הבא אמורה לצאת לפועל עיסקה, שבה ימכרו הדנקנרים מחצית ממניות השליטה בדור כימיקלים לחברת מילומור של פרדי רובינסון, תמורת 32 מיליון דולר (לפי שווי שוק של 106 מיליון דולר, הגבוה ב-25% ממחיר השוק). לא מן הנמנע כי להרעה במצבה של דור כימיקלים תהיה השפעה על מחיר העיסקה ואפילו על עצם כיומה בכלל.