דלק נדל"ן הגדילה מסגרת הגיוס למוסדיים ב-115 מיליון שקל ל-350 מיליון שקל

היקף הגיוס הוכפל לעומת התכנון המקורי, לאור גידול בביקושים; בינואר השלימה החברה גיוס של כ-235 מיליון שקל בהנפקה פרטית למוסדיים

חברת דלק נדל"ן, אשר בשליטת קבוצת דלק (91.3%) וקרן הפנסיה מבטחים, הודיעה היום (ב'), כי היא החליטה להגדיל את היקף הסדרות של איגרות החוב המדורגות ע"י מעלות לסכום כולל של 350 מיליון שקל, והיא צפויה לגייס בהנפקה פרטית למוסדיים סכום נוסף של כ-115 מיליון שקל באג"ח המדורגות +A.

דלק נדל"ן השלימה בינואר גיוס של כ-235 מיליון שקל בהנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים. היקף הגיוס הוכפל לעומת התכנון המקורי, לאור ביקושים של פי שלושה מהסכום שהוצע למשקיעים. עתה, לאחר שמעלות הגדילה את מסגרת הדירוג לכ-350 מיליון שקל, צפויה החברה לבצע גיוס נוסף, כאמור, בסכום של כ-115 מיליון שקל, בשבועות הקרובים.

החברה מתמחה בהשקעות ארוכות טווח בנדל"ן במדינות מערביות, בעיקר באנגליה וקנדה, וכן, בשוק המקומי בהשכרת נכסים מניבים, מרכזים מסחריים ויזום פרוייקטים מבוקרים בתחום המגורים. שווי נכסי החברה מסתכם כיום בכ-8 מיליארד שקל. להערכת מעלות, הפיזור הגבוה של פעילות החברה, בעיקר בשווקים מערביים מפותחים בעלי דירוג בינלאומי גבוה, תורם באופן חיובי ליכולתה להציג ביצועים עודפים למול חברות נדל"ן המתמקדות בשוק המקומי, להקטנת הסיכון העיסקי של החברה ולהקטנת תלותה במשק הישראלי.

יצויין, כי בהערכה של מעלות נאמד היקף ההכנסות השנתי הממוצע של החברה (כולל הכנסות ותזרים חברות כלולות ועיסקת החניונים שבוצעה לאחרונה) בכ-500 מיליון שקל, עם תזרים פנוי שנתי ממוצע של 99 מיליון שקל. כמו כן, מעלות מציינת כי לחברה אמצעים פנויים להשקעות בהיקף של יותר מחצי מיליארד שקל, מזה כ-180 מיליון שקל מזומנים והיתרה הינה בעיקר מסגרות אשראי ונכסים לא משועבדים. בהקשר זה מצויין כי מדיניות החברה היא לשמור על מקורות עצמיים פנויים של כ-25% מהחוב הפיננסי recourse.

להערכת מעלות המיצוב הפיננסי של החברה הוא טוב מהממוצע במשק ומתבטא בעיקר ברווחיותה, היקף מקורותיה העצמיים ויכולת כיסוי החוב.