הבקשה לפירוק חברת פרידמן-חכשורי: עקב חוב על פרויקט בחוף הים בנתניה

הפרויקט: בניית 170 דירות קטנות ומרכז מסחרי בן 1,700 מ"ר * חכשורי מסרב לשלם החוב לבנק

התביעה שהגיש בנק דיסקונט לפרק את חברת הבנייה פרידמן-חכשורי, בשליטת ישעיהו חכשורי, היא בגין חוב על פרויקט לבניית 170 דירות קטנות ומרכז מסחרי בן 1,700 מ"ר על חוף הים בנתניה.

עוד נודע, כי 70% מהפרויקט הם בבעלות עבדי ראובני מגרמניה ועזרא חקשורי, ורק 30% בבעלות ישעיהו חכשורי.

ב-1994 רכשו שלושת היזמים את הקרקע בנתניה מפרטיים, ועשו ביניהם הסכם שותפות. ההסכם קובע, כי עבדי ראובני יהיה בעל 50% בפרויקט, עזרא חקשורי בעל 20% וישעיהו חכשורי בעל 30%. עבדי ראובני ועזרא חקשורי הם גם בעלי השליטה בחברת הבניה דירום (שאינה קשורה לתביעה הנוכחית).

לאחר מכן התגלו חילוקי דעות בין השותפים, וכתוצאה מכך לא נבנה הפרויקט עד היום. באפריל 2001 עשו השותפים הסכם חדש ביניהם, בו נקבע בין היתר כי פרידמן-חכשורי תהיה אחראית לחוב לבנק דיסקונט.

ישעיהו חכשורי אמר היום (ד') ל"גלובס": "אנחנו חייבים לבנק 40 מיליון שקל על ההלוואה שקיבלנו למימון רכישת המגרש, ועוד כ-11 מיליון שקל ריבית חריגה. שווי המגרש בנתניה נאמד על-ידי שמאי ב-40 מיליון שקל, והוא יכול לכסות את כל החוב. אין הצדקה לפרק את החברה".

לדבריו, "אנחנו מסרבים לפרוע את החוב, כי לטענתנו חיובי הריבית גבוהים ומופרזים. הבנק חייב אותנו בריבית מופרזת ב-30 מיליון ש', אך הבנק מסרב לנכות סכום זה מהחוב".

בנק דיסקונט דוחה את טענותיו של חכשורי. הבנק אומר, כי החברה הגישה לו "טענות מעורפלות" על חשבונות שגויים, אך לא פירטה ולא הוכיחה דבר.

לטענת הבנק פרידמן-חכשורי אישרה בכתב לפני שלוש שנים שהיא חייבת 33 מיליון שקל. החברה הבטיחה לעשות הסדר לפירעון החוב, אך לא עשתה כן עד היום, נטען.

חכשורי אמר, כי הפסיק לעבוד עם דיסקונט לפני שנים, בשל חיובי הריבית הגבוהים. הבנק דוחה טענה זו, ואומר כי חברתו של חכשורי מחזיקה עד היום ב-6 חשבונות בסניף חולון.

הבנק טוען, כי הוא מנהל זה זמן הליכים נגד דנאל פיתוח, בבעלות חכשורי, החייבת לו 30 מיליון שקל נוספים.

חכשורי אמר בתגובה: "רכשתי את החברה לפני 10 שנים. לפני שלוש שנים פניתי לביהמ"ש המחוזי בת"א בבקשה להורות על ביטול העיסקה, מכיוון שהמוכרים לא הציגו בפני את האמת על מצבו של המגרש. הבקשה נמצאת בדיון. אין לי כיום קשר מעשי לחברה זו".