ביהמ"ש אישר לטכנופלסט תעשיות כינוס אסיפות נושים להצבעה על הסדר

חובות החברה לבנקים - 65 מיליון שקל * לאחר השלמת המיזוג עם קידרון יימשך ביצוע תוכנית ההבראה

בית משפט המחוזי בת"א אישר בסוף השבוע (ה`) לחברת טכנופלסט תעשיות כינוס אסיפות נושים, לשם דיון והצבעה על הסדר הנושים של החברה.

בבקשה שהגישה טכנופלסט נאמר, כי לצורך השלמת ביצוע עסקת המיזוג שנחתמה באוגוסט 2003 עם קידרון ניהול ואחזקות, המהווה נדבך מרכזי בהליך ההבראה שבעיצומו נמצאת טכנופלסט, דרושה בין היתר השגת הסדר עם נושי החברה לשביעות רצונה המלאה של קידרון.

על-פי הסכם המיזוג, תקצה טכנופלסט לקידרון 75% מהון מניותיה, ובתמורה תקבל את מלוא הון המניות בקידרון פלסטיקה, ששווייה עומד על 9.5 מיליון שקל.

לפי חוזה המיזוג, סגירת העיסקה אמורה להתבצע לא יאוחר מיום 15.5.04, ומכאן, לדברי טכנופלסט, הדחיפות שבכינוס אסיפות הנושים.

עוד נאמר בפנייה, באמצעות עו"ד אביחי נ. ורדי, כי הדו"חות הכספיים של טכנופלסט ל-2003 הצביעו על מספר אינדיקטורים שליליים, כגון גירעון בהון החוזר של 44.2 מיליון שקל ובהון העצמי, הפסדים מצטברים של 102 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של 4.5 מיליוני שקלים.

בדו"חות אף נכללה הערת עסק חי, לפיה ללא השלמת העיסקה עם קידרון ו/או יישום תוכנית הבראה ו/או סיום מוצלח של המו"מ עם הבנקים ו/או הזרמת מזומנים לחברה, קיימים ספקות עם הקבוצה תוכל להמשיך ולפעול כעסק חי.

על-פי ספרי החברה, חובותיה מסתכמים ב-87 מיליון שקל, מתוכם חובות לבנקים של 65 מיליון שקל: בנק לאומי - 35 מיליון שקל; פועלים - 11 מיליון שקל; דיסקונט 14.5 מיליון שקל והמזרחי - 4.5 מיליון שקל. החוב לנושים הבלתי מובטחים עומד על 13 מיליון שקל.

לדברי טכנופלסט, לאחר השלמת ביצוע העיסקה עם קדרון, יימשך ביצועה של תוכנית ההבראה, וקידרון הודיעה לטכנופלסט על כוונתה לחבור עם גורם אסטרטגי מתוך ענף הפלסטיקה לפעילות הייצור והשיווק.

לדברי טכנופלסט, עם אישורו של הסדר הנושים והשלמת המיזוג עם קידרון יועברו לחברה יותר מ-11 מיליון שקל בנכסים ובכספים. טכנולפלסט מדגישה, כי הבנקים נתנו את הסכמתם העקרונית להסדר.

על-פי ההסדר המוצע, יקבלו הבנקים במזומן 15 מיליון שקל, בפריסה 28 מיליון שקל והשתתפות ברווח בשיעור של 10 מיליון שקל ויימחק חוב של 12 מיליון שקל. כמו כן אמורים הבנקים, אם יאושר המיזוג ויושלם ההסדר, לקבל אופציה לרכישת 5% ממניות החברה.

טכנופלסט היא חברה ציבורית, העוסקת מאז היווסדה ב-1951 בייצור ושיווק מוצרי פלסטיקה בהזרקה. החברה מעסיקה 250 איש, ובעלי המניות העיקריים בה הם אורלייט תעשיות (29%) וא.א פטישי השקעות (24%). (פש"ר 1446/04).