פרופ` רות גביזון הסכימה להציג את מועמדותה לביהמ"ש העליון

הערכות: גביזון לא תצליח לעבור את משוכת הוועדה לבחירת שופטים, ללא תמיכת הנשיא ברק ובייניש

פרופ` רות גביזון הסכימה להציג את מועמדותה לכהונת שופטת בבית המשפט העליון. גביזון רואיינה באחרונה בידי ועדת המשנה של הוועדה לבחירת שופטים ואמרה באותו מעמד, כי היא מתלבטת אם להציג מועמדותה. גביזון נימקה זאת באומרה, כי במעמדה כיום היא יכולה להשפיע יותר.

ההערכות הן, כי לגביזון לא יהיה את הרוב הדרוש בוועדה וכי היא לא תקבל את תמיכתם של נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, ושופטת בית המשפט העליון, דורית בייניש.

ארבעת מועמדי המערכת הם היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אליקים רובינשטיין, ופרקליטת המדינה, עדנה ארבל, וכן שופטי בית המשפט העליון בפועל, אסתר חיות וסלים ג`ובראן.

כל הארבעה זוכים לתמיכתם של הנשיא ברק ושל שר המשפטים, יוסף לפיד. עם זאת, לאור ההתרחשויות בישיבת הוועדה האחרונה, שבה לא נבחר מועמדו של ברק, השופט עדי אזר, הרי שאין כל ביטחון, כי ארבעת המועמדים יעברו בוועדה.

מעריכים, כי סיכוייהם של רובינשטיין ושל ג`ובראן להתמנות לבית המשפט גבוהים יותר. רובינשטיין, מכיוון שהוא חובש כיפה, יזכה גם לתמיכתם של הפוליטיקאים בוועדה: שר התיירות, בני אלון, וחה"כ שאול יהלום. לזכות ג`ובראן משחק מוצאו הערבי. אחד מחברי הוועדה אמר בעניין, כי "אף אחד לא ירצה להיות זה שיסכל מינוי ראשון של שופט ערבי לבית המשפט העליון".