פוקס עתרה לבג"ץ בבקשה לבטל פסילת סרטון הפרסומת החדש שלה

העתירה הוגשה נגד הרשות השנייה וכן כנגד מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, באופן אישי

חברת פוקס עתרה לבג"ץ כנגד הרשות השנייה בבקשה לאפשר להם לשדר תשדיר פרסומת בערוץ השני ובערוץ 10 של הטלוויזיה ואשר נפסל לשידור לפני כשבוע על ידי מועצת הרשות השנייה.

בתשדיר אשר נפסל נראים יעל בר-זוהר ויהודה לוי הממלאים תפקידים של מספר דמויות. התשדיר מתאר גבר - יהודה נכנס למסעדת דרכים, מבטו מצטלב עם מבטה של יעל המלצרית, בעלת המקום דוחקת את המלצרית ויהודה נושק במפתיע לבעלת המקום, הטבח מזנק עליו, המלצרית נחלצת לעזרת הלקוח. יהודה מתגבר על הטבח וכך זוכה בליבה של המלצרית. מתנשק עם יעל תחת הכיתוב HAPPINESS AND LOVE - FOX.

לטענת פוקס מנכ"ל הרשות השנייה מוטי שקלאר פסל את התשדיר וגם שינויים וקיצורים לא שיכנעו את ועדת הערר של מועצת הרשות השנייה. בסופו של דבר החליטה המועצה להגביל את השידור לשעה 22:00 בלילה ובעקבות כך החליט מנכ"ל פוקס הראל ויזל לפנות לבג"ץ.

במסגרת העתירה שהוגשה על ידי עו"ד אורן הלפרין ממשרד הלפרין-פיצ'ון טוענת פוקס כי הופתעה מהפסילה לאור העובדה שבתשדיר אין כל פרובוקציה ושלוש הזכייניות רשת, קשת וטלעד אישרו את השידור.

עוד נטען כי הפסילה פוגעת בחופש הביטוי והיצירה, חופש העיסוק וחופש התחרות. לטענת פוקס הטלת מגבלות על שידור התשדיר הופכת את החלטת הרשות לטעם האישי של חבריה ופוגעת בשיוויון. זאת על רקע פרסומות אחרות המשודרות במקביל.