צו מניעה זמני אוסר שיווק זכויות השידור של ליגת העל בכדורסל לעונות 2004 -2007 שלא ע"י פרסום מכרז

לדברי השופט יהודה זפט קיים אינטרס ציבורי בשיווק זכויות השידור בהליך של מכרז, ואין מניעה שבמכרז ייקבע המחיר שהוצע על יד צ`רלטון או ערוץ 5 כמחיר מינימום

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הוציא היום (ג`) צו מניעה זמני המעכב את ביצוע ההתקשרות צ`רלטון למינהלת ליגת העל בכדורסל והאוסר את שיווק זכויות השידור של משחקי ליגת העל בכדורסל לעונות המשחקים 2004 -2007 שלא בדרך של פרסום מכרז.

צ`רלטון פנתה לבית המשפט בבקשה להצהיר, כי בינה לבין מינהלת הליגה נכרת חוזה בר תוקף, בו היא רכשה את זכויות השידור ולאסור על המינהלת לקיים משא ומתן או לבצע דיספוזיציה בזכויות השידור.

ערוץ 5 ביקש מבית המשפט להצהיר על בטלות התקשרות בין צ`רלטון למינהלת, לאסור על כל דיספוזיציה בזכויות השידור אלא על פי הליך של המכרז וכן ביקש ערוץ 5 צו מניעה זמני.

השופט יהודה זפט דחה תחילה את בקשת איגוד הכדורסל להצטרף להליכים בנימוק, כי שיווק זכויות השידור מסור בידי המינהלת ואין מקום לצרופו של האגוד.

השופט קבע בהחלטתו, כי אין בהמחאת הזכות לשווק את זכויות השידור מאיגוד הכדורסל למינהלת כדי לפטור את העיסקה מחובת המכרז.

לדברי השופט קיים אינטרס ציבורי בשיווק זכויות השידור בהליך של מכרז, ואין מניעה שבמכרז ייקבע המחיר שהוצע על יד צ`רלטון או ערוץ 5 כמחיר מינימום.

ביוני 2002 מכרה מינהלת הליגה את זכויות השידור לערוץ 5 ולקראת עונת המשחקים הקרובה היא קיבלה מצ`רלטון הצעה בסכום העולה פי כמה על המחיר ששולם עד כה לערוץ והחליטה להתקשר עם צ`רלטון בחוזה לעונות המשחקים 2004-2007.

ה.פ 647/04

ה.פ 661/0