לפידות מתכננת גיוס של 10-20 מיליון דולר לחיפושי נפט וגז בחלץ

רווח של 11.6 מיליון שקל לחברת חיפושי הנפט של יעקב לוקסנבורג ברבעון הראשון, רובו ממימוש ני"ע סחירים הרווח "על הנייר" מההשקעה באינוונטק - כ-25 מיליון שקל

יעקב לוקסנבורג (לוקסי), בעל השליטה בחברת חיפושי הנפט לפידות מזה שלוש וחצי שנים, ממשיך להציג תוצאות עסקיות מעולות בחברה, שפעילותה העיקרית היא ביצוע של קידוחי נפט בקבלנות עבור אחרים. בתקופה זו חילקה החברה דיבידנדים בכ-30 מיליון שקל, מתוכם 10 מיליון שקל מתחילת השנה.

לפידות נהנית מהתמחותו של הברוקר לוקסנבורג בשוק המניות וברבעון הראשון של השנה רשמה הכנסות מימון של 6.6 מיליון שקל, כתוצאה מעליית ערך מניות שהחזיקה בבורסות בת"א ובניו-יורק. במהלך הרבעון מימשה לפידות מניות בהיקף של כ-20 מיליון שקל, שהניבו את רוב רווחי החברה, שעמדו ברבעון הראשון על 11.6 מיליון שקל. בשנת 2003 כולה עמדו הכנסות המימון של לפידות על 8.7 מיליון שקל, והיא סיימה את השנה החולפת ברווח נקי של 20.2 מיליון שקל.

ללפידות מאזן נטול חובות והון עצמי של 78 מיליון שקל, המורכב ברובו מתיק נכסים נזיל של כ-50 מיליון שקל, כשליש ממנו במניות. בנוסף, מופיעה במאזן החברה השקעה של 20.5 מיליון שקל בקרן ההון סיכון אינוונטק שלפידות מחזיקה 40% ממניותיה. הרווח "על הנייר" מהשקעה זו מוערך בכ-25 מיליון שקל ואיננו בא לידי ביטוי בספרים.

לגבי פעילותה המסורתית, מדווחת לפידות כי מסתמנת התעוררות בהיקף ההשקעות של מחפשי נפט בקידוחים יבשתיים בישראל. נכון לסוף הרבעון הראשון נותרו בידי החברה הזמנות עבודה חתומות עם מזמיני קידוחים לשנה הנוכחית בהיקף של 10 מיליון שקל. בנוסף, לאור עליית מחירי הנפט בשוק העולמי, קיימת דרישה לציוד קידוח והפקה, שמחירו שולש בשנתיים האחרונות. נעשו מספר פניות לחברה מגורמי חוץ המעוניינים ברכישת שירותים, ציוד וחלקי חילוף מהחברה, ולפידות מצידה בוחנת את ההצעות.

ברבעון הראשון של השנה היו לחברה 55 ימי קידוח לעומת 72 ימים ברבעון המקביל, אך ההכנסות כמעט והוכפלו ועמדו על 6.3 מיליון שקל, בשל שיפור בתמהיל העבודות. ההכנסות משירותים נילווים לקדיחה עמדו על 1.7 מיליון שקל, והכנסות משירותים אחרים על כ-600 אלף שקל. בסה"כ עמדו הכנסות החברה על כ-9 מיליון שקל, לעומת 6.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. והרווח הגולמי על 4.6 מיליון שקל לעומת 3 מיליון שקל ברבעון המקביל. חלק החברה ברווחי אינוונטק עמד ברבעון הראשון על 1.2 מיליון שקל.

לצד פרסום הדו"חות, דיווחה היום לפידות כי בכוונתה להקים שותפות מוגבלת שתגייס הון לצורך ביצוע סייסמים מקיפים בטכנולוגיות מעודכנות ותבצע 5-7 קידוחי נפט וגז, בחלקם בגוש המניב של חזקת חלץ, שממנו הופק נפט במחירי היום של חצי מיליארד דולר. על פי ההערכות, תגייס השותפות 10-20 מיליון דולר במהלך חודש יוני.

בנוסף, מדווחת החברה כי חלה התקדמות בהליכי אישור הקמת חוות גז במחנה חלץ שבבעלות החברה כאלטרנטיבה לחוות הגז בפי גלילות. קיבולת אחסון הגז בחווה המתוכננת תהיה 1,500 גפ"מ.