כלכלני כלל פיננסים בטוחה: שטראוס עלית תמשיך להציג תוצאות טובות כתוצאה מהמיזוג

האנליסטית, יסכה ארז, חוזרת על המלצת "תשואת יתר" ונוקבת במחיר יעד של 51 שקלים למניה, הגבוה בכ-21.6% ממחירה הנוכחי בשוק

יסכה ארז, אנליסטית בכלל פיננסים בטוחה, חזרה היום (ג') על המלצת "תשואת יתר" לשטראוס עלית , ונקבה במחיר יעד של 51 שקלים, הגבוה בכ-21.6% ממחירה הנוכחי בשוק.

יסכה מציינת, כי האירוע המרכזי שמלווה את החברה לאחרונה הינו המיזוג בין שטראוס ועלית, אשר מקנה לה מעמד של חברת המזון השניה בגודלה בישראל. המיזוג ואיחוד המניות הגדיל את שווי השוק של החברה, ומחודש יולי היא עתידה להיסחר במדד המעוף, עם שוי שוק של כ-4 מיליארד שקל, דבר אשר יגביר את ההתעניינות בה ואת הסחירות במניה.

המיזוג יביא לחסכון בעלויות, בשל הסינרגיה בפעילויות מסוימות וחסכון בהוצאות מטה, אשר מוערך ע"י החברה בכ- 55-70 מיליון שקל.

שינוי נוסף, אשר התבצע בחברה ברבעונים האחרונים, הוא צמצום הפעילות בחו"ל והתמקדות בפעילות בארץ, דבר שיגרור תחרות רבה מול שאר יצרניות המזון, ובעיקר מול תנובה ואסם.

עוד מציינת ארז, כי לחברה תחרות גדולה מול תנובה בתחום היוגורטים ומעדני החלב, תחרות אשר תגבר כאשר המחלבה החדשה של תנובה תפעל בכושר ייצור מלא. מול אסם התחרות ממשיכה בעיקר בתחום הקפה וביתר עוצמה בתחום הסלטים.

טרה, אשר נחשבה למחלבה קטנה ולא מאיימת, עלולה להוות מתחרה קשה בתחום משקאות החלב, בייחוד לאחר רכישתה ע"י קוקה קולה.

שטראוס עלית ממשיכה בהחדרת מוצרים חדשים בכל התחומים והרחבת מותגים (כגון מותג הפרה). כמו כן, החברה הוציאה את המוצר הראשון שמשלב את הידע של עלית ושטראוס, מעדן חלב פרה, וסביר להניח כי זהו רק המוצר הראשון מיני רבים.

החברה ממשיכה בתהליך הרה-ארגון של הפעילות בחו"ל, סגירת פעילויות מפסידות, צמצום הוצאות מטה והרחבת נתחי שוק בשווקים שאינם רווים. מאמצי החברה העבירו את פעילות חו"ל לרווח תפעולי ראשון ברבעון הראשון של 2004.

ארז סבורה, כי שטראוס עלית תציג תוצאות טובות גם בהמשך כתוצאה מהמיזוג, רה ארגון בפעילות חו"ל ובעזרת רוח גבית מכיוון התאוששות המשק.

בכלל פיננסים בטוחה צופים, כי הכנסות שטראוס עלית תצמחנה בכ-12% בשנת 2004, 5% בשנת 2005, ו- 3%-4% בשנים 2006-2007. שיעור הרווח הנקי צפוי לעמוד על 5.2% בשנת 2004 ויעלה בהדרגה ל- 6.9% בשנת 2007. השיפור בשיעור הרווח בא על רקע ירידה בהוצאות אחרות בשל סיום תהליך המיזוג ושיעור מס מופחת.