בארינבוים יגייס בסאטקום, לפי שווי גבוה ב-66% מזה שבו רכש השליטה

צביקה בארינבוים, שרכש את החברה לפני כחודשיים, יגייס 15 מיליון שקל באמצעות הנפקת מניות ואופציות * בארינבוים: "נבצע הנפקת אג"ח בחודשים הקרובים"

חברת סאטקום , בשליטת צביקה בארינבוים, הודיעה שבכוונתה לצאת לגיוס פרטי בהיקף של 15 מיליון שקל. ההודעה סותרת את ההערכות שבארינבוים התכוון לגייס סכום גבוה יותר, כ-30-40 מיליון שקל. בארינבוים אמר ל"גלובס" כי "החברה אכן התכוונה לגייס סכום גבוה יותר ותעשה זאת על ידי הנפקת אגרות חוב בחודשים הקרובים". בארינבוים הוסיף שבהנפקת המניות הפרטית, שכבר החלה להתנהל, נרשם חיתום יתר של פי 3, נתון שמעיד על ההתעניינות של המשקיעים המוסדיים בעסקה.

סאטקום תגייס את הכסף על ידי הנפקה פרטית של מניות, לפי מחיר של 2.7 שקל למניה, בדומה למחיר בשוק וכן על ידי הנפקת 1.2 מיליון כתבי אופציות. לאחר ההנפקה יהוו המניות כ-25.5% מהון המניות של החברה ובהנחת מימוש מלא של האופציות, יהוו אלה כ-42.9% ממניות החברה.

בכדי להקטין את סיכון המשקיעים ברכישת המניות והאופציות, תתחייב וורלד גרופ לרכוש את האופציות הניתנות בחינם לפי 45 אגורות לאופציה וזאת במידה והמשקיעים החדשים יירצו בכך, ובלבד שיודיעו על כוונתם זו שבועיים מראש. בנוסף ציינה החברה כי הדירקטוריון שלה החליט לפרוע את ההלוואה של חברת וורלד גרופ, בשליטתו של בארינבוים. ההלוואה, בהיקף של 6.5 מיליון שקל, תיפרע בשני תשלומים שווים ב-31 בדצמבר 2004 וב-30 ביוני 2005.

רק לפני כחודשיים גבר בארינבוים על שבעה מתמודדים אחרים במסגרת הליך ההתמחרות על רכישתה של סאטקום, מכונס הנכסים שמונה לחברת מנטרג'י שהחזיקה ב-70% ממניות סאטקום. בארינבוים רכש 70% מסאטקום תמורת 25.5 מיליון שקל, אך מתוך סכום זה יש לנקות את שווי הלוואת הבעלים המוחזרת לו על ידי החברה (בהיקף של 6.5 מיליון שקל כאמור).

המשמעות היא שהרכישה בוצעה תמורת 19 מיליון שקל או שווי של 27 מיליון שקל. היום הוא מבקש להכניס לחברה משקיעים לפי שווי של 60 מיליון שקל, אחרי הכסף, או שווי של 45 מיליון שקל לפני הכסף, שווי שגבוה בכ-66% מהשווי לפיו רכש בארינבוים את סאטקום.

העלייה בשווייה של סאטקום נובעת מהשיפור הניכר בתוצאותיה הכספיות וממספר עסקאות שאמורות לשפר את תוצאותיה העסקיות. בסוף חודש מאי דיווחה החברה כי חתמה על הסכם עם אחת מחברות הלוויין, על פיו התחייבה סאטקום לחכור מקטעי חלל מאותה חברה בהיקפים ותקופות קבועות, בתמורה לתשלום של 5.7 מיליון דולר. בסאטקום ציינו כי העסקה צפויה להסב לחברה חיסכון שנתי של 4 מיליון שקל.

סאטקום, שעוסקת במתן שירותי תקשורת פנים ארצית ובינלאומית, באמצעות החברות הבנות גילת סאטקום וישראסט תקשורת, הציגה ברבעון הראשון מחזור הכנסות של כ-16.6 מיליון שקל, גידול של 45% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הגולמי עמד על 4.9 מיליון שקל והיווה כ-29% מהמכירות, בדומה לשיעור הרווח הגולמי שהושג ברבעון המקביל. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-2 מיליון שקל, גידול של 42% לעומת הרבעון המקביל.

הרווח הנקי של סאטקום עמד על 2.1 מיליון שקל, גידול של 50% לעומת התקופה המקבילה. הונה העצמי עומד על 19 מיליון שקל והוא מהווה כ-38% מהמאזן. תזרים המזומנים נטו של החברה מפעילות שוטפת עמד על 5.8 מיליון שקל ברבעון הראשון והתזרים מפעילות השקעה צרך מזומנים בהיקף של 788 אלף שקל בלבד.

בארינבוים רכש את השליטה בחברת וורלד גרופ (סופר אמאיל לשעבר) באוגוסט 2002, באמצעות חברת התוכנה אס.פי.אל. ברבעון הראשון של השנה הסתכם הרווח התפעולי בכמיליון שקל וההפסד הנקי עמד על 1.3 מיליון שקל. בסוף הרבעון לחברה יתרות מזומנים בהיקף של 66.5 מיליון שקל, לעומת חוב פיננסי של 1.8 מיליון שקל בלבד, מה שמעיד על נזילותה.