השב"כ וצה"ל עצרו בשכם שתי נערות בנות 15 שתיכננו לבצע פיגוע התאבדות

כ-100 מפגינים פלשתינים וישראלים ניסו לעכב את עבודות הקמת גדר ההפרדה מדרום לאריאל

השב"כ וצה"ל עצרו הלילה (ד') בשכם שתי נערות בנות 15, שתיכננו, על-פי החשד, לבצע פיגוע התאבדות. מהחקירה עולה, כי אחת הנערות התכוונה להתאבד וחברתה, הופעלה כמגייסת המתאבדת. שתי הנערות פעלו במסגרת התנזים של תנועת הפתח'.

יחד עם שתי הנערות נעצרו לחקירה גם שני האבות שלהן. לדברי גורמי הביטחון, מעצר האבות נועד לברר האם משפחותיהם של הנערות ידעו על כוונותיהן. האבות עצמם אינם חשודים, כנראה, בפעילות טרור.

בחודשים האחרונים נעצרו בשכם שני "נערי תופת". האחד, עבדאללה קוראן, בן 12, נעצר במחסום חווארה לאחר שהתבקש להעביר תיק נפץ לצידו השני של המחסום, בעוד מפעיליו מתכננים לפוצץ את המטען כשהנער יעמוד על יד החיילים. הנער השני, חוסאם עבדה, בן 16, נעצר כשהגיע למחסום, כעבור כמה שבועות, וצולם כשהוא גוזר מעצמו את חגורת הנפץ. עבדה הועמד לאחרונה לדין על נסיונו לבצע פיגוע תופת.

השב"כ ניהל חקירה מאומצת ועצר לאחר כמה ימים נער בן גילו של עבדה, שגייס אותו לפיגוע מטעם ארגון התנזים. ראשי הארגון בשכם הודיעו כי לא היו מעורבים בגיוס ילדים ושילוחם לפיגוע התאבדות, אולם מערכת הביטחון משוכנעת כי מדובר בפעילי פתח שעמדו מאחורי נסיונות הפיגוע.

כעת נראה, כי פעילי הפתח' עברו לגייס גם נערות קטינות לביצוע פיגועים, אולי מתוך הערכה, כי לנערות יהיה נוח יותר לעבור את מחסומי צה"ל, ולהתקרב לחיילים. נשים מתאבדות אחדות ואף נערות מתאבדות כבר ביצעו פיגועים נגד ישראל. הפיגועים המפורסמים ביותר שבוצעו על ידי נשים היו במסעדת מקסים בחיפה, על ידי המתאבדת, עורכת הדין הנאדי ג'רדאת, שרצחה 21 ישראלים, והמתאבדת רים סלאח א-רישי, שהיתה המתאבדת הראשונה מטעם החמאס, ורצחה ארבעה ישראלים, לאחר שנכנסה בעורמה לאיזור הבידוק הביטחוני במעבר ארז, לפני ארבעה חודשים.

בעבר הפעיל התנזים גם נערות מתאבדות. אחת מהן, בת 16, התפוצצה בפתחו של סופרמקט בירושלים והרגה שני ישראלים.

הבוקר הרגו שוטרים מסתערבים של מג"ב בג'נין פעיל ג'יהאד איסלאמי, במהלך נסיון מעצר בבית קפה בעיר. השוטרים הגיעו לבית הקפה ברכב פלשתיני והסתערו על יושבי בית הקפה. 5 מן הפעילים שישבו במקום נעצרו, ואילו פעיל נוסף ניסה להימלט. הוא נורה ונהרג מאש השוטרים. גורמים צבאיים מסרו כי הפעיל היה מעורב בפיגועי ירי באיזור ג'נין.

בצהריים הפגינו כ-100 מפגינים פלשתינים וישראלים נגד עבודות הבנייה של גדר ההפרדה מדרום לאריאל, בקטע המכונה "ציפורניים".

המפגינים טיפסו על דחפור של קבלן עבודות עפר וגורשו מהמקום כעבור שעות אחדות ע"י צה"ל. גורמים בקרב המפגינים טענו, כי הצליחו לעצור את העבודות, אולם גורמים בצה"ל הבהירו, כי העבודות עוכבו לכמה שעות בשל בעיה טכנית ועם פתרון הבעיה, העבודות חודשו.