אדלטק תקים תחנת כוח מונעת גז טבעי לסולבר

סולבר צפויה לחסוך יותר מ- 1.5 מיליון דולר בשנה בהוצאות אנרגיה; הקמת התחנה תארך כשנתיים, אספקת הגז הטבעי לסולבר צפויה להתחיל בעוד כשנה

חברת סולבר תעשיות , העוסקת באמצעות החברות המאוחדות שלה, סולבר חצור ואס.פי.אי, בייצור, שיווק ופיתוח מוצרי סויה מתקדמים, הודיעה כי חתמה על הסכם עקרונות עם חברת אדלטק, להקמת תחנת קוגנרציה המופעלת על ידי גז טבעי. התחנה תוקם במגרשה של חברת סולבר באשדוד והיא תספק לסולבר חשמל וקיטור.

על פי ההסכם, התחייבה אדלטק לספק את כל צרכי החשמל והקיטור של סולבר, לפחות ברמות הצריכה הנוכחיות. עוד הוסכם כי סולבר תהיה רשאית לרכוש חשמל במחיר מוזל ולספקו לצדדים קשורים (במחיר שיכלול רווח לסולבר). מעבר לייצור החשמל והקיטור בכוונת סולבר להסב ככל הניתן את תהליכי הייצור לשימוש בגז טבעי.

על פי ההערכות הקמת התחנה, שתפיק 45-30 מגווט לשעה, תארך כשנתיים. תחילת אספקת הגז צפויה על פי ההערכות להתחיל בעוד כשנה. לצורך הקמת התחנה התחייבה סולבר להעמיד לאדלטק 3 דונם קרקע במגרשה באשדוד.

החסכון השנתי הכולל לסולבר כתוצאה מהקמת התחנה והמעבר לשימוש בגז טבעי צפוי לעלות על 1.5 מיליון דולר לשנה.

מיכה הררי, מנכ"ל סולבר, אמר עם חתימת ההסכם כי "לסולבר עלויות אנרגיה משמעותיות ביותר אבל לא רק החסכון הניכר עמד לנגד עינינו אלא גם הרצון לפתור אחת ולתמיד את בעיות זיהום האוויר הכרוכות בשימוש במזוט המשמש את כלל התעשייה בארץ."