אדגר בעקבות אלוני חץ: מוכרת בניין משרדים באנגליה תמורת 151 מיליון ש'

העסקה צפויה להניב לחברה רווח הון של 16 מיליון שקל * אדגר מחזיקה שלושה נכסים נוספים באנגליה * מנכ"ל החברה רועי גדיש: לא קיבלנו החלטה גורפת לממש את כל הנכסים באנגליה

אחרי ההודעה הדרמטית של חברת אלוני חץ בשבוע שעבר, אודות מכירת כל נכסי הנדל"ן שלה באנגליה ברווח הון של כ-350 מיליון שקל, הודיעה היום חברת אדגר, בשליטת משפחת שניידמן, שגם היא מתכוונת לנצל את הרמות הגבוהות של מחירי הנדל"ן באנגליה.

ביום שישי האחרון חתמה חברת אדגר, באמצעות חברת הבת אדגר UK N.V, שנמצאת בבעלותה בשיעור של כ-82.5%, על הסכם למכירת בניין שבבעלותה באנגליה ("Apex Tower"), תמורת כ-18.4 מיליון ליש"ט שהם כ-151 מיליון שקל.

רווח ההון הצפוי, נטו, לאחר ניכוי חלקו של המיעוט וכל העלויות הכרוכות בעסקה, יסתכם בכ-2 מיליון ליש"ט שהם כ-16 מיליון שקל. רווח ההון יבוא לידי ביטוי בדו"חות הרבעון שלישי של השנה.

תזרים המזומנים הצפוי לחברה, לאחר פירעון ההלוואה, תשלום כל העלויות הכרוכות בעסקה ותשלום חלקו של המיעוט בעסקה, יסתכם בכ-6.7 מיליון ליש"ט שהם כ-55 מיליון שקל. בניין "Apex Tower" משתרע על שטח של 10,112 מ"ר ומושכר לשוכר יחיד עד שנת 2008.

על פי ההסכם אמורה העסקה להיסגר עד לסוף אוגוסט השנה. אם, מסיבה כלשהי, ייסוג הקונה מהעסקה לפני מועד השלמתה הרי שהוא צפוי לשלם פיצוי מוסכם בשיעור של 10% מתמורת הרכישה ולהבטיח לחברה רווח של 15-16 מיליון שקל מהעסקה. "למודי ניסיון מהתפוצצות עסקת דיסקונט, החלטנו להכניס סעיף שיבטיח לנו רווח גם אם העסקה לא תצא לפועל", אומר היום רונן נקר, סמנכ"ל הכספים של אדגר.

"החלטנו לממש את הנכס משום שנראה לנו שהסיכון בהחזקתו מתחיל להיות גבוה בעבורנו, בעקבות העובדה שחוזה השכירות מסתיים עוד 4 שנים ולאור ההערכה שלנו כי הסבירות להארכת החוזה על ידי השוכר אינה גבוהה".

נקר הוסיף כי הנכס הנמכר הינו הנכס הכי פחות אטרקטיבי של אדגר באנגליה ובמידה והחברה תחליט לממש נכסים נוספים הרי רווחי ההון שייווצרו בגינם יהיו גבוהים הרבה יותר. לחברה עוד 3 נכסים באנגליה הרשומים בספריה לפי שווי של 233 מיליון שקל, כך שיש להניח שאם וכאשר תממשם, היא צפויה לרשום רווחי הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

רועי גדיש, מנכ"ל החברה, מסר שהחברה בודקת אפשרות למימוש נכסים נוספים באנגליה. גדיש: "אין לנו החלטה גורפת לממש את כל נכסי החברה באנגליה. הבדיקה נעשית באופן פרטני עבור כל נכס, מתוך שיקולים מגוונים, ובעיקרם פוטנציאל ההשבחה של כל נכס, ביחס לאלטרנטיבה. התמורה מהמכירה תשמש לרכישת נכסים נוספים במדינות בהן אנו פועלים כיום, תוך מתן עדיפות לרכישת נכסים מניבים בטורונטו".

מחלקים דיבידנד

בשבוע שעבר הכריזה אדגר על מדיניות חלוקת דיבידנד בלתי רשמית. החברה תחלק בשנת 2004 דיבידנד בהיקף של 40% מה-FFO שלה (רווח נקי, בתוספת חלקה של החברה בפחת ובהפחתות בגין נדל"ן מניב, ובניכוי רווחים/הפסדים ממימוש נכסים). חלוקת הדיבידנד תתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון, במהלך חודש יולי, יחולק דיבידנד של 10 מיליון שקל, 12 אגורות למניה, והיתרה תחולק לאחר פרסום הדו"חות הכספיים השנתיים. ה-FFO של החברה ברבעון הראשון של שנת 2004 הסתכם בכ-7.8 מיליון שקל - כ-0.093 שקלים למניה.

בהנחה שה-FFO השנתי גבוה פי 4 מה-FFO של הרבעון הראשון, הדיבידנד השנתי צפוי להסתכם בכ-12.5 מיליון שקל, המהווים כ-15 אגורות למניה. בחברה צופים לגידול בהכנסות מהשכרת נכסים השנה הודות לתזרים שנתי בסך 2.3 מיליוני דולר קנדי, שצפוי לנבוע מהבניין החדש בקנדה שנרכש בתחילת השנה בתמורה לכ-25 מיליוני דולר קנדי. השפעת הרכישה תבוא לידי ביטוי מלא ברבעון השלישי והרביעי השנה.

תנפיק אג"ח

נקר הוסיף כי "לא מדובר בהתחייבות משפטית לחלוקת דיבידנד, אך זו מגמה שהחברה בהחלט צפויה להמשיך בה גם בשנים הבאות. המודל שלנו לחיקוי מבחינת חלוקת הדיבידינד הן חברות נדל"ן מניב מקבילות לנו, כמו אלוני חץ וגזית גלוב, כך שבהחלט אין כוונה להתייחס לחלוקת הדיבידנד כאירוע חד פעמי.

המטרה היא לחלק דיבידנדים בסכומים שגבוהים מהסכום הנוכחי אך זה כמובן תלוי ב-FFO שנציג בהמשך הדרך. להערכתי נצליח לחלק סכומים גדולים יותר בשנים הבאות מהסכומים עליהם הכרזנו היום".

אדגר, אשר הנפיקה את מניותיה בבורסה לפני כשלושה חודשים וגייסה כ-109 מיליון שקל, מתכוונת לחזור ולבקש את אמון המשקיעים כאשר תגייס כ-120 מיליון שקל על ידי הנפקת אגרות חוב. לאדגר, שפועלת בתחום הנדל"ן המניב ומתמחה ברכישה, פיתוח והשבחת נכסים, יש פעילות בינלאומית בחמש מדינות: בלגיה, קנדה, אנגליה, ישראל ופולין. בבעלות החברה נכסים בעלות כוללת של למעלה ממיליארד שקל, המניבים הכנסות שנתיות של כ-120 מיליון שקל. בנוסף, פועלת החברה מעת לעת בפעילות ייזום, על מנת להשביח נכסים קיימים.