אלטשולר-שחם חדל להיות בעל ענין בשלא"ג לאחר ששימש כחתם מוביל בהנפקת החברה

מאיר חן, מנכ"ל חברת החיתום: מכרנו מניות ל-3 גופים מוסדיים גדולים עקב ביקוש מצידם, אנו ממשיכים להאמין בשלא"ג ורואים בה חברה יציבה וטובה

חברת אלטשולר-שחם אשר שימשה כחתם מוביל בהנפקת חברת שלא"ג תעשיות ורכש בהנפקה בתחילת החודש, יחד עם חברת הראל שוקי הון מניות בהיקף של 10.3 מיליון שקל (כ-60% מסך המניות שנרכשו במכרז המוסדי), חדלה מלהיות בעלת ענין בה.

אלטשולר-שחם אשר הגיע לאחזקה של 5.93% מהון החברה לאחר הנפקתה, מכר בבורסה מניות בהיקף 2.5 מיליון שקל בשער של 4.85 למניה (הנמוך בכ-7% מהמחיר שנקבע בהנפקה) ודילל אחזקתו לשיעור של 4.37% מהחברה.

גם הראל שוקי-הון אשר ששימשה כחתם בהנפקה, מכרה מניות שלא"ג בהיקף של 500,000 שקל ונותרו עם אחזקה של 1.98% בחברה.

כמו כל ההנפקות שהתבססו על דו"חות שנת 2003, גם הנפקת שלא"ג תעשיות, שבשליטת קיבוץ שמיר, בתחילת החודש, זכתה לביקושים פושרים למדי ונסגרה בחיתום יתר מזערי.

שלא"ג השלימה ב-7.6 גיוס של 32.5 מיליון שקל, בהנפקה שכללה מניות בלבד (להבדיל ממרבית ההנפקות האחרונות, שכללו שילוב בין מניות, אופציות ואג"ח להמרה) ולפי שווי חברה של כ-130 מיליון שקל.

המכרז הציבורי זכה לחיתום יתר של כ-10% בלבד, ונסגר במחיר המינימום 5.2 שקלים למניה (בחבילות בנות 100 מניות).

מניות החברה אשור הונפקו במחיר של 5.2 שקל ירדו במהלך החודש בשיעור של 10%, אך לאחרונה התאוששו וחזרו לשער של 5 שקלים.

שלא"ג, שבבעלות קיבוץ שמיר, עוסקת בייצור בדים לא ארוגים לשימושים במגוון תחומים: מתעשיית המגבונים הלחים, ועד לשימושים רפואיים. הנפקת החברה, שנעשתה כאמור לפי שווי חברה של 130 מיליון שקל אחרי הכסף, משקפת לחברה מכפיל של 6.5 על רווחיה ב-2003 (19.3 מיליון שקל, לעומת 13.3 מיליון שקל ב-2002).

מאיר חן, מנכ"ל חברת החיתום: מכרנו מניות ל-3 גופים מוסדיים גדולים עקב ביקוש מצידם, אנו ממשיכים להאמין בשלא"ג ורואים בה חברה יציבה וטובה ומן המובילות שבחברות התעשיה בארץ. לראיה אלטשולר-שחם ממשיך להחזיק את מניות החברה.