גבעות עולם: דו"ח גיאוכימי של החברה האמריקנית מאשרר הימצאות שדה נפט בקידוח של השותפות

לדברי גבעות עולם, מסקנות הדו"ח מהוות אשרור נוסף להימצאות שדה נפט רציף בכל השטח שבו בוצעו עד היום קידוחים במגד 4

שותפות חיפושי הנפט גבעות עולם , שטענה כי מצאה באחרונה שדה עם פוטנציאל מסחרי גדול בקידוח "מגד 4" ליד כפר סבא, אומרת היום (א') כי קיבלה דו"ח גיאוכימי של החברה האמריקנית GEOMARK, לפיו אכן נמצא שדה נפט בקידוח מגד 4. כמו כן, טוענת החברה כי דו"ח של חברה קנדית מאשר כי חור הקידוח יציב וניתן לבצע השלמה אופקית של הקידוח כמתוכנן. החברה האמריקנית פועלת ביוסטון שבטקסס.

לדברי גבעות עולם, מסקנות הדו"ח מהוות אשרור נוסף להימצאות שדה נפט רציף בכל השטח שבו בוצעו עד היום קידוחים במגד 4. לפני חודש דיווחה גבעות עולם כי היא מעריכה שהשדה הוא בעל פוטנציאל של כמה מיליארדי דולר.

הקידוח האופקי אותו אמורה לבצע גבעות עולם למרחק של 1,000 מטר מחור הקידוח האנכי מבוצע בטכנולוגיה חדשנית, שמטרתה להוזיל את עלויות ההפקה ולהביאה ליעילות כלכלית. טכנולוגיה זו אמורה להקטין למינימום את הפגיעה בשכבה הנקדחת ומאפשרת קידוח מהיר ויעיל יותר.

גבעות עולם מוסרת היום כי חתמה על הסכם עם חברה הבריטית, אשר תבצע את התכנון המפורט והעיצוב של הקידוח האופקי ושל הפקת הנפט מהקידוח. מנהל הקידוח האוסטרלי, פיטר דוואייר, שניהל עד כה את הקידוחים של גבעות עולם, ינהל גם את הביצוע של הקידוח האופקי הנ"ל.