עובדי אלקטרוכימיות פרצו למפעל פרוטרום הסמוך ומאיימים לשבש את העבודה

2 המפעלים שייכים לג'ון פרבר * העובדים מאיימים להקים מאהל ולהתנחל במפעל עד שיקבלו את משכורותיהם מאז חודש מאי

למעלה מ-200 עובדי מפעל תעשיות אלקטרוכימיות המושבת באיזור התעשיה בעכו, נכנסו ביום ג' לפני הצהריים לחצר מפעל פרוטרום במפרץ חיפה, השייך לאותם בעלים - ג'ון פרבר, ומאיימים לשבש את העבודה במקום.

העובדים מאיימים להקים מאהל ולהתנחל במפעל עד שיקבלו את משכורותיהם מאז חודש מאי.

מפעל תעשיות אלקטרו כימיות בעכו, נמצא תחת ניהול נאמן, שמונה על-ידי בית המשפט המחוזי בחיפה, בשל חובות המסתכמים בכ-100 מיליון ש"ח לבנקים ולגורמים שונים.

בשבוע שעבר פתחו העובדים בשביתה כללית. ביום ב' הם החריפו את צעדיהם ונטשו את המפעל כשהם מתגודדים בכניסה אליו והדבר עורר חשש בקרב אנשי כיבוי-אש ואנשי איכות הסביבה. שכן, במפעל מאוחסנים שני חומרים מסוכנים.

יו"ר ועד העובדים במפעל סמי ביטון אמר "אנחנו כאן כדי להמחיש לבעל הבית שהוא לא יכול להזניח אותנו ולקחת את כל הכספים מתעשיות אלקטרו כימיות ולהעביר אותם למפעל פרוטרום במפרץ חיפה ואותנו לזרוק הביתה ללא פיצויים וללא משכורת. אנחנו ידועים בארץ כגן-עדן לפושטי רגל וכאן זה אותו בעל בית, שכביכול פשט את הרגל, אבל אותו בעל בית ממשיך לשגשג ולרכוש מפעלים במיליארדי דולרים מהכספים של תעשיות אלקטרו כימיות".

עוד הוסיף ביטון ואמר, "מפעל פרוטרום במפרץ חיפה היה עד סוף 1996 חברת-בת של תעשיות אלקטרו כימיות. באנו לפה לתבוע בעלות על המפעל הזה שהוא שייך לנו ולעובדים והוא שייך לחברת תעשיות אלקטרו כימיות. אנחנו מתכוונים להתמקם פה עד סוף כל הדורות".

שוטרים מתחנת זבולון בפיקודו של מפקד התחנה ניצב-משנה רוני עטיה הגיעו למפעל, אך נמנעים מלהתערב. יו"ר הוועד סמי ביטון מסר לעובדים, שהושגה הבנה עם המשטרה לפיה הייצור במפעל פרוטרום במיפרץ חיפה הופסק וכי העובדים שנשארו במפעל יוכלו להמשיך במחאתם אך מבלי לגרום להפרות סדר כלשהן.