אודי אמיר מדלג מהכשרת הישוב לבארינבוים

מנכ"ל וורלדגרופ מוכר היטב לבארינבוים מ"עסקת הברטר" שנערכה אשתקד

חברת סאטקום מערכות דיווחה היום על מינוי דירקטור, אודי אמיר, שמונה לאחרונה כמנכ"ל בחברה-האם, וורלדגרופ שבשליטת צביקה בארינבוים. אמיר שימש עד לאחרונה כמשנה למנכ"ל בהכשרת הישוב החזקות ביטוח (הכשרה החזקות) משך ארבע שנים. בארינבוים מכיר היטב את אמיר ומעריך את כישוריו, ככל הנראה, גם על רקע קשריו העסקיים עם החברה שבה עבד אמיר בעבר.

בפברואר 2003 רכש בארינבוים, באמצעות חברת רובומטיקס, 2.4% ממניות החברה-הבת של הכשרה החזקות, הכשרת הישוב ביטוח (שהונפקה לאחרונה בבורסה), ובנוסף 5.3% ממניות החברה-האחות ב.ס.ס.ח (החברה לביטוח סיכוני סחר חוץ) תמורת 10 מיליון שקל. בין הצדדים נחתם גם הסכם לפיו מעניק בארינבוים שירותי ייעוץ להכשרה ביטוח תמורת 250 אלף שקל בשנה, לתקופה של 7 שנים.

כפי שנחשף אשתקד ב"גלובס", עסקת הכשרה החזקות-רובומטיקס הייתה למעשה "עסקת ברטר". במקביל לרכישת המניות בחברות הבנות של הכשרה החזקות מכרה לה רובומטיקס נכס מקרקעין הסמוך לעיר קלן בגרמניה תמורת 3.5 מיליון דולר, מכירה שהותירה בידיה רווח הון שמן. הנכס מושכר כיום לחברה התעשייתית פרנץ קאלף שבבעלות רובומטיקס תמורת 350 אלף דולר לשנה, במסגרת חוזה ל-15 שנה.