טוביה נדב הואשם ברצח לאון אדם

בכתב האישום נאמר כי הצדדים הכירו על רקע עיסקי ולאחרונה התגלע ביניהם סכסוך על רקע דרישתו של אדם כי נדב ישלם לו חוב כספי

לביהמ"ש המחוזי בת"א הוגש בסוף השבוע כתב אישום המייחס לטוביה נדב (75) רצח בכוונה תחילה של לאון אדם (60) על רקע סכסוך כספי.

בכתב האישום נאמר כי בין הצדדים היתה היכרות על רקע עיסקי ולאחרונה, התגלע ביניהם סכסוך על רקע דרישתו של אדם כי נדב ישלם לו סכום כסף אותו חב לו נדב לטענתו.

במועד הרלבנטי ניהל אדם עסק למימכר מכשירי חשמל ולמתן שירות עבורם בבני ברק. בצהרי יום 30.7.04 נפגשו נדב ואדם לאחר תיאום מראש ולפני הפגישה גמלה בלבו של נדב ההחלטה לרצוח את אדם. על פי כתב האישום שנערך ע"י עו"ד הדס גדנקן-שפיר במהלך הפגישה ירה נדב באדם בטווח קצר באמצעות אקדח אותו החזיק ברישיון שתי יריות שפגעו בחלקו האחורי של ראשו של אדם ואדם נפטר במקום.

בסמוך לאחר מכן הזמין נדב שירות גרר ובאמצעותו העביר את רכבו של אדם ממקום הרצח לרח' פנקס בת"א. נדב השליך את גופתו של אדם בסמוך לאתר בנייה הממוקם ליד רח' קדושי השואה בת"א. בבקשה לעצור את נדב עד לתום ההליכים טוענת התביעה כי יש לה ראיות טובות להוכחת אשמתו, וכי התשתית הראייתית מבוססת על ראיות נסיבתיות המחייבות בהצטברותן את המסקנה כי נדב הוא רוצחו של אדם.

לדברי התביעה, אדם נפרד ביום הרצח מבני משפחתו ודיווח להם כי פניו מועדות לפגישה עם נדב. כמו כן, על פי איקוני חברות הטלפנים הניידים, נדב ואדם שהו בסמוך לשעת הרצח באותו אזור, מקום בו נמצאת תחנת השירות השייכת לעסק אותו ניהל אדם בבני-ברק, ובסמוך לשעת הרצח נותק הטלפון הנייד של אדם, ואילו נדב המשיך לשהות באזור.

עוד טענה התביעה, כי כדורי האקדח שגרמו למוות נורו מאקדח נדיר יחסית המתאים בסוגו לאקדח אותו מחזיק נדב ברישיון, ומשהתבקש הלה להצביע על מקום הימצאו של האקדח לא עשה כן, והעלה טענות שונות וסותורות לגבי אובדנו של האקדח. ב

בקשה נאמר עוד, כי בתוך רכב מסחרי השייך לעסק של נדב נמצא דם אדם, ומפתח של הרכב המסחרי נמצא בצרור המפתחות של אדם, וכן ישנן עדויות המלמדות על כך שהרכב המסחרי חנה בסמוך לתחנת השירות ומועד הרצח כשרק נדב היה בעסק.

התביעה טוענת כי בדיקת הדי.אן.איי מלמדת כי הדם תואם לדמו של אדם, ועל גבי אחד מכתמי הדם על הרכב המסחרי נמצאה תביעת אצבע של נדב.

לדברי התביעה נתגלו שקרים בגרסתו של נדב לגבי עובדותו מהותיות, וידיעתו לגבי פרטי חקירה מוכמנים והתנהגות המצביעה על תחושת אשם מצידו. התביעה ציינה כי ישנן ראיות לגבי קיום סכסוך כספי בין נדב לאדם. עוד נאמר כי לנדב עבירות במיסוי ותכנון ובנייה, והוא נדון בעבר למאסר של 6 חודשים בגין עבירות מס.

בהסכמה נקבע כי הדיון בבקשה למעצרו של נדב עד תום ההליכים יידחה ויתקיים ביום 7.9.04 ועד למועד זה יוחזק נדב במעצר.

ביהמ"ש נעתר עוד לבקשת התביעה למתן ארכה לקבלת לשם הוצאת תעודת חיסיון על חומר החקירה שבידי התביעה. (פח 1151/04).