ביה"ד הורה על פתיחת מעטפות ציוני המגן של הנבחנים בבחינות הבגרות

קבע כי אי פתיחת המעטפות תגרום נזק לתלמידי העתודה המבקשים להתחיל בלימודיהם בשנה"ל האקדמית הקרובה

בית הדין הארצי נעתר לבקשת המדינה והורה על פתיחת מעטפות ציוני המגן של הנבחנים בבחינות הבגרות. השופטים סטיב אדלר, אלישבע ברק ונילי ארד, נעתרו לבקשת המדינה והתירו לה לפתוח את המעטפות בהם מצויים ציוני המגן, וזאת על מנת לשקלל את ציונים אלה עם תוצאות מבחני הבגרות.

בית הדין קובע, כי אי פתיחת מעטפות אלה יהיה בה כדי לגרום נזק כבד לתלמידי העתודה המבקשים להתחיל בלימודיהם עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית הקרובה.

כזכור, במאי הורה בית הדין להכניס למעטפה סגורה את ציוני בחינות המגן שיוחזקו בנאמנות אצל מנכ"לית משרד החינוך. המדינה הגישה בקשה לביטול הצו האוסר על פתיחת המעטפות, וזאת בנימוק כי ייגרם נזק לתלמידים הפונים למסלול עתודה טכנית ואקדמית, כיוון שעליהם להעביר את ציוני הבגרות המשוקללים לא יאוחר מ-1.9.2004.

ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים טען, כי תלמידי העתודה לא ייפגעו, וניתן למצוא פתרון חלופי מבלי לאיין את האמצעי הארגוני היחיד העומד לרשות הארגון. המדינה טענה, כי ישנה התקדמות במו"מ בין הארגון למדינה, וכי בין הצדדים הוחלפה טיוטת הסכם קיבוצי. בית הדין קובע, כי יש לקבל את בקשת המדינה, בין היתר כיוון שהליכי המו"מ בין הצדדים מתקדמים. בית הדין מציין כי הוא יוצר מנקודת הנחה כי היענות לבקשת המדינה לא יהיה בה כדי לשנות את מהלכי המו"מ או לגרוע מהם.

(ס.ק 1006/04)