6 שנות מאסר לעבריין מס שהורשע בגזילת עשרות מיליוני שקלים מאוצר המדינה

ביהמ"ש: הנאשם גרם לקופת המדינה נזק כספי מהותי, וברור כי לו קיבלה הקופה את הכספים, ניתן היה לעשות בהם שימושים לרווחת הציבור

בית משפט השלום בפתח-תקווה גזר היום (א`) עונש של 6 שנות מאסר בפועל, 3 שנות מאסר על תנאי וקנס של מיליון שקל על אליעזר בונפיל, שהורשע על סמך הודאתו ב-2,096 עבירות מס. על חברתו בונפיל א.ב. שאינה פעילה, ואשר הורשעה ב-699 עבירות מס, הושת קנס של 250 אלף שקל. בונפיל הורשע בכך שבין השנים 1997 ועד מאי 2003 השמיט הכנסה חייבת של כ-35.2 מיליון שקל, ואילו חברתו לא שילמה מס הכנסה באותה תקופה בגין הכנסה חייבת בהיקף של כ-14 מיליון שקל

עוד הוא הורשע בכך כי בתקופה זו השתמט מתשלומם בסך של כ-6.15 מיליון שקל, והמע"מ שלא שולם על ידי חברתו באותה תקופה הסתכם בכ-2.5 מיליון שקל.

על פי עדויות של שניים מבין עדי התביעה, בעלי העוסקים בנכיון צ`קים, שלשל בונפיל לכיסו דרכם בתקופה שבין שנת 2002 ועד לאוקטובר 2003 עשרות מיליוני שקלים.

בונפיל והתביעה הגיעו לידי הסדר טיעון חלקי לעניין הענישה, ועל פי הסכמת הצדדים יושת על הנאשם עונש של 6 שנות מאסר בפועל ובנוגע לקנס, והמאסר על תנאי יכריע בית המשפט בנושאים אלו על פי שיקול דעתו.

בונפיל וב"כ ביקשו להתספק בקנס נמוך בנימוק כי לבונפיל אין כספים והוא נותר מחוסר כל, וכי הכסף לא הגיע לידיו אלא עבר במישרין לגורמים בשוק האפור להם חייב היה בונפיל כסף, וכן לתשלום חובותיו בגין התמכרותו להימורים.

השופט אהרון ד.גולדס ציין בגזר הדין, כי הנאשם גזל מאוצר המדינה עשרות מיליוני שקלים, ואילו חברתו באמצעות גזלה סכום העולה על 14 מיליון שקל.

לדברי השופט, הנאשם הוא אדם שאינו ירא מן החטא, והוא הציג עצמו של קורבן של העולם התחתון בשוק האפור עולם שמבלי משים הפך להיות חלק ממנו.

השופט הדגיש כי הנזק הכספי שגרם הנאשם במעשיו לקופת המדינה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים הוא נזק מהותי, אשר ברור כי לו קופת המדינה היתה מקבלת כספים אלה, ניתן היה לעשות בהם שימושים יעילים לרווחת הציבור ובריאותו.

לדברי השופט, על בית המשפט להבהיר כי בעבירות מאין אלו חשוב להטיל לצד המאסר המתריע גם קנס בשעור נכבד, למען יידע העבריין מחד והציבור בפרט כי חוטא יוצא נשכר.

השופט חייב את הנאשם לחתום על התחייבות בסך 250 אלף שקל להמנע מעבירות בהן הורשע למשך 3 שנים, וכן הורה על הפעלת כתב התחייבות בסך 36 אלף שקל עליו חתם הנאשם באפריל 1997.

(ת.פ 2725/03)