עיריית הרצליה לביהמ"ש: פרסומי עמותת צלול לפיהם העירייה מזהמת את הים התיכון - לשון הרע

טוענת כי העובדה שהיא אינה מזרימה ביוב לים ידועה היטב לצלול, וכי מטרת הקמפיין שניהלה צלול נגדה היה להשפילה ולבוז לה

עירית הרצליה הגישה לבית משפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע כנגד עמותת צלול בדרישה לפצותה בסכום של 50 אלף שקל, ולהכחיש את הפרסום לפיו היא מזהמת את הים התיכון.

לטענת העירייה, היא אכן מזרימה לים קולחים מטוהרים, בהתאם להיתר הזרמה מהמשרד לאיכות הסביבה, וכי מטרת פרסום הקמפיין שניהלה צלול כנגדה היה להשפילה, לבוז וללעוג לה, וליצור תמונה כאילו חופי הרצליה מהווים המשך ישיר של אסלות השירותים של תושבי העיר, לאחר שכל ביוב העיר נאסף ומוזרם כמות שהוא אל חופי הרחצה.

לטענת העירייה, היא מזרימה לים לא שבעה מיליון מ"ק, כפי שטענה צלול, אלא כ-5.5 מיליון קוב מי קולחים מטוהרים, בהתאם להיתרים שהונפקו לעירייה לצורך הזרמה זו.

עוד טוענת העירייה, שהעובדה שהיא אינה מזרימה ביוב לים ידועה היטב לצלול, שכן העירייה היתה החלוצה בהקמת מכוני טיהור שפכים בישראל. לא רק זאת, מכון הטיהור שודרג ושופר עם השנים, תוך שהעירייה משקיעה בכך סכומים ניכרים, והוא נחשב לאחד ממוכני הטיהור המודרניים בארץ. השפכים מטוהרים לדרגת טיהור שניוני, הכולל קולחים הניתנים להזרמה לים, ובוצה המיובשת והופכת לקומפוסט.

מעמותת צלול נמסר בתגובה, שעיריית הרצליה חוטאת פעמיים - ממשיכה להזרים מדי יום מליוני מ"ק שפכים לים, וגם מנסה לפגוע בגופים המנסים לעצור את הזיהום.