מעלות מותירה את דירוג האשראי של מלונות הכשרת היישוב על "B"

בזכות הערבויות של החברה האם * חברת דירוג האשראי מעריכה שאיתנותה הפיננסית של מלונות הכשרת היישוב נמוכה מהמקובל בענף

חברת דירוג האשראי מעלות הודיעה היום (ד') על הותרת דירוג של B לחברת מלונות הכשרת היישוב , בהתאם לדברי הנהלת החברה האם (הכשרת היישוב ), שבכוונתה לתמוך בפירעון הקרוב של איגרות החוב של החברה. התשלום האחרון של מלונות הכשרת היישוב יחול בנובמבר 2004 והיקפו עומד על כ-18 מיליון שקל. על פי ההצהרות האחרונות של מלונות הכשרת היישוב, החברה האם נתנה את הסכמתה העקרונית להעמיד את הערבויות המתאימות לחברה כלפי הבנקים, עד לסכום של 13 מיליון שקל, מה שיאפשר להכשרת היישוב מלונות לעמוד בהתחיבויתיה כלפי מחזיקי איגרות החוב.

האנליסטים טלי מורן ואורי וייבורד מציינים שהמנוף הפיננסי של מלונות הכשרת היישוב גדל במהלך המחצית הראשונה של השנה ויחס החוב למאזן עומד על 79.7%, לעומת יחס של 75.2% בסוף שנת 2003 ויחס של 65.4% בסוף המחצית הראשונה של שנת 2003. יחס החוב ל-CAP עמד על 90.01%, לעומת יחס של 74.7% בתקופה המקבילה אשתקד. במעלות מעריכים שאיתנותה הפיננסית של החברה נמוכה מהממוצע בענף המלונאות.

נזילותה של החברה נמוכה מאוד ומכאן גם הצורך שלה להיעזר במקורותיה הפיננסיים של החברה האם, לצורך פריעת חובותיה כלפי מחזיקי איגרות החוב, בדרך של קבלת אשראי בנקאי נוסף. במעלות סבורים שמלונות הכשרת היישוב לא יכולה להישען על התזרים מפעילות שוטפת לצורך כיסוי התחייבויותיה הפיננסיות.

לחברה תזרים שלילי מפעילות שוטפת בהיקף של 4.7 מיליון שקל וזאת בהשוואה לתזרים שלילי של 5.7 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. התזרימים השליליים של החברה אינם בגדר הפתעה, כאשר מאז שנת 1997 מייצרת החברה תזרים שלילי מפעילות שוטפת. עם זאת, להערכת הנהלת החברה, צפויה מלונות הכשרת היישוב לעבור לתזרים מזומנים חיובי ברבעון השלישי של השנה.

לאחרונה חל שיפור בענף המלונאות בארץ, כאשר מספר חברות הציגו חזרה לרווחיות תפעולית והעריכו שיסיימו את השנה ברווח תפעולי. למרות השיפור, מלונות הכשרת היישוב מוסיפה לרשום הפסדים תפעוליים, אך אלו הצטמצמו מאוד ועמדו במחצית הראשונה של 2004 על 5.2 מיליון שקל, לעומת 8.9 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. במעלות סבורים שרווחיות החברה נמוכה מהממוצע בענף. בניגוד למגמה החיובית שבאה לידי ביטוי בקיטון בהפסד התפעולי, גדלו הוצאות המימון של החברה בכ-3 מיליון שקל, כך שבסך הכול נמחק מרבית השיפור התפעולי על ידי הגידול בהוצאות המימון.

במעלות מציניים שבמהלך המחצית הראשונה של השנה השלימה מלונות הכשרת היישוב את בניית המרכז המסחרי בטיילת של מלון נפטון, אשר נמצא בבעלותה. עד כה השקיעה החברה בבניית המרכז המסחרי כ-2.7 מיליון שקל ממקורותיה העצמאיים, כשהיתרה לתשלום עומדת על 6 מיליון שקל. לצורך מימון בניית המרכז, אושרה לחברה הלוואה בנקאית בהיקף של 13 מיליון שקל, בערבות של הכשרת היישוב.

מתוך הלוואה זו אמורים 6 מיליון שקל למצוא את דרכם למימון הפרויקט כאמור והיתרה אמורה לשמש את החברה למימון פירעון איגרות החוב בנובמבר הקרוב. המרכז המסחרי אמור להניב הכנסות משכירות בהיקף של 2.7 מיליון שקל בשנה.