בקשה לצו מניעה נגד קרליין וחברות קוסמטיקה נוספות לעשות שימוש בסימן המסחר בוטקס

לטענת חב' אלרגן, המשיבים עושים שימוש בסימנים הדומים עד כדי הטעיה לסימן בוטקס במסגרת ייצור ושיווק קרמים לטיפול בקמטים

החברה האמריקאית הרב לאומית אלרגן פנתה לביהמ"ש המחוזי בת"א בבקשה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על חברות הקוסמטיקה קרליין (פרמאגיס) מפ"ת, הולילנד קוסמטיקס, ברברה וולף מאור עקיבא, בי.פור.יו. והמרכז לקוסמטיקאית (שיווק מעבדות, השתלמויות), מלהפר את סימן המסחר הרשום שלה בוטקס, לייצר ולשווק את המוצר המפר הנושא את הסימן המפר.

המבקשת ציינה בפנייה לביהמ"ש כי מטרת הצווים הזמניים היא להגן על אחד מסימני המסחר המפורסמים ביותר בעולם ובארץ בתחום הטיפול בקמטים - סימן המסחר בוטקס.

לדבריה, המשיבים עושים שימוש בסימנים הדומים עד כדי הטעיה לסימן בוטקס במסגרת ייצור ושיווק מוצרים קוסמטיים (קרמים) המיועדים לטיפול בקמטים. הסימנים הם: בוטוקר, בוטואפקט, בוטורילקס.

לטענת המבקשת, המשיבים טוענים כי מדובר במוצרים תחליפיים ואלטרנטיבים לשימוש הקוסמטי בתכשיר בוטקס של המבקשת. ונראה כי הם בחרו את הסימנים המפרים מתוך כוונה ברורה וחד משמעית ליהנות מהמוניטין הרב של הסימן בוטקס, וליצור את הרושם המטעה כאילו המוצרים המפרים הם התכשיר בוטקס.

לטענת המבקשת, באמצעות משרד עורכי הדין ש. הורוביץ ושות`, מעשי ההפרה גורמים לבלבול מוחלט בשוק, וגורמים רבים מזהים את המוצרים המפרים או מתייחסים אליהם כתכשיר בוטקס, כתכשיר הכולל בוטקס או כפיתוח חדש של בוטקס. לטענתה, המדובר באחד ממעשי ההפרה וההטעיה המתוחכמים והחמורים ביותר.

בבקשה נאמר, כי קרליין הודיעה כי החליטה לחדול משימוש נוסף בסימן המפר בוטוקס, אולם הודיעה כי אינה מוכנה לחתום על כתב התחייבות בקשר לכך או לאסוף את המוצרים המפרים שיוצרו על ידה ואשר עדיין מצויים בשוק, ולשלם למבקשת פיצוי כספי.

עוד טוענת המבקשת, כי חברת ברברה וולף, שלטענתה טרם יצאה לשוק עם המוצר המפר אלא רק רשמה אותו במשרד הבריאות, הודיעה אף היא כי היא מסכימה שלא להשתמש בסימן המפר בוטוקס, אולם התנתה את הודעתה במספר תנאים, ואף לא הסכימה להתחייב לפנות למשרד הבריאות בבקשה לבטל את הרישום של המוצר המפר בוטוקר, שנרשם על שמה.

אלרגן, שלדבריה היא אחת מהחברות הידועות והמובילות בעולם בתחומי עיסוקה, הגישה עוד לביהמ"ש תביעה נגד המשיבות בסך מיליון שקל (לצורכי אגרה). אלרגן ביקשה עוד מביהמ"ש להורות למשיבים לאסוף בתוך 3 ימים ממועד מתן הצו את כל המוצרים המפרים ששווקו על ידם.

השופט יהודה זפט לא נעתר לבקשה למתן הצווים במעמד צד אחד וקבע כי תשובת המשיבות לבקשה תוגש עד יום 10.10.2004. (ת.א. 2332/04).