מיטרוניקס תבצע רכישת מניות עצמית בהיקף כולל של עד 3 מיליון שקל

החברה נערכת כרגע לפעילות השנה הבאה והיא עומדת להציג את מוצריה החדשים במהלך נובמבר ודצמבר בשתי תערוכות

חברת מיטרוניקס , המפתחת מייצרת ומשווקת רובוטים אלקטרוניים לניקוי בריכות שחיה פרטיות וציבוריות, הודיעה כי דירקטוריון החברה הסמיך את החברה לרכוש מניות בהיקף כספי של עד 3 מיליון שקלים מהון מניות החברה.

עפר שחר, מנכ"ל מיטרוניקס, אמר כי "ההחלטה על רכישת מניות עצמית היא החלטה כלכלית, הנובעת מניצול מחירה של המניה, שלדעתנו אינו משקף את שוויה האמיתי ומלוא הפוטנציאל של החברה. ההחלטה התקבלה מתוך אמונה מלאה של הדירקטוריון בחברה ובמוצריה, ויעידו על כך התוצאות המצוינות של החציון הראשון של השנה".

עוד הוסיף שחר כי "בשנים האחרונות פועלת מיטרוניקס לפתח מוצרים חדישים בתחום מנקי הבריכות, תוך ניצול היותה החברה הראשונה בעולם, שפיתחה רובוט לניקוי בריכה במותג "דולפין". מותג זה הינו המותג החזק בתחום. אסטרטגית החברה מתבססת על חדירה לשווקים חדשים, וכן בפיתוח מוצרים בעלי עליונות טכנולוגית תוך תפיסה של נתחי שוק ושווקים נוספים".

מיטרוניקס, בבעלות כ- 80% של קיבוץ יזרעאל, הונפקה בבורסה בתל אביב בשלהי אוגוסט 2004 , הנפיקה כ 20% ממניותיה לציבור וגייסה כ 30 מיליון שקל.

החברה הוקמה בשנת 1983 ומתמחה בפיתוח ייצור שיווק ומכירות של רובוטים אלקטרוניים לניקוי בריכות שחייה פרטיות וציבוריות. מיטרוניקס פועלת בשוק מוצרי הצריכה, בפלח הגבוה של שוק מנקי הבריכות ומייצאת כ 99% ממוצריה. שוק הבריכות מתרכז כיום בעיקר באירופה ארה"ב ואוסטרליה, והוא בעל קצב גידול ממוצע של 8% - 5%. שוק הבריכות העולמי מונה מעל 8 מיליון בריכות והוא גדל בכ-400 אלף בריכות חדשות בשנה.

הכנסות מיטרוניקס במחצית הראשונה של שנת 2004 הסתכמו ב-111.6 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 94.5 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2003, גידול של 18%. סך הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-48.4 מיליון שקל (שיעור רווח גולמי של 43.4%), לעומת רווח גולמי של 35.8 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2003 (שיעור רווח גולמי של 37.9%). הרווח התפעולי במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב-34.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 23.5 מיליון שקל במחצית המקבילה בשנה שעברה, והרווח הנקי הסתכם ב-29.4 מיליון שקל, לעומת רווח של 18.9 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2003, גידול של 55%.

החברה נערכת כרגע לפעילות השנה הבאה והיא עומדת להציג את מוצריה החדשים במהלך נובמבר ודצמבר בשתי תערוכות מרכזיות בליון בצרפת ובלאס וגאס בארה"ב.