בקרוב בתוכנית "60 דקות" של סי.בי.אס: העיראקיים מכנים את החיילים האמריקאים "היהודים"

בעל הטור תומאס פרידמן בניו יורק טיימס: המציאות הזו היא חלק מתפיסה שמתפשטת בעולם המוסלמי - האויב הגדול של האיסלם הוא JIA, כלומר יהודים, ישראל ואמריקה

"היהודים" - כך מכנים תושבי עיראק את החיילים האמריקניים שפלשו לארצם, לפי כתבה שתשודר בקרוב בתכנית "60 דקות" ברשת סי.בי.אס. מידע זה מתפרסם הבוקר (א') בניו יורק טיימס, בטורו של תומאס פרידמן, המוקדש למשטמה הגוברת של מוסלמים ליהודים, ליהודים, לישראל ולארה"ב.

לדברי פרידמן, סיפר לו כתב "60 דקות", סקוט פלי, שאך זה חזר מעיראק, שם הכין סרט על הלך הרוח במדינה, כי ביקש לבדוק כיצד מכנים העיראקים את החיילים האמריקניים בארצם. לאחר הכל, החיילים האמריקניים בוויטנאם נהגו לכנות את חילי הווייטקונג צ'ארלי.

"עיראקים רבים מתייחסים בחשדנות כה רבה כלפי הכוחות האמריקניים, עד שהם מכנים אותם 'היהודים', כמו, למשל, במשפט, 'אל תלך ברחוב הזה, היהודים הקימו שם מחסום'", אמר פלי, כפי שצוטט בטור בטיימס.

פרידמן אומר, כי התייחסות כזו אופיינית למגמה בתקשורת הערבית, שלפיה אם אתה רוצה לתאר משהו כבלתי לגיטימי, אתה פשוט מכנה אותו 'יהודי'.

"למעשה, המגמה הזו התרחבה אחרי 11 בספטמבר 2001", כותב בעל הטור. "עכשיו אפשר לאבחן תפיסה שקונה לה בהתמדה אחיזה ברחבי העולם הערבי ולפיה, האויב הגדול של האיסלם הוא JIA, (ראשי תבות באנגלית של) 'יהודים, ישראל, אמריקה'".

פרידמן אומר, כי להתפשטות מגמה זו אחראים לא רק תחנות הטלוויזיה הערביות, שמראות, במרקעים חצוים, ישראלים הולמים בפלשתינים וחיילים אמריקניים הולמים באנשי המחתרת העיראקית, ולא רק המטיפים הערביים במסגדים, אלא גם הגישה השגויה של צוות הנשיא ג'ורג' בוש לסכסוך הישראלי פלשתיני.

הגישה השגויה הזו מתבססת על אמירת דברי אמת ליאסר ערפאת בלבד ובה בעת על חיבוק כה עז של אריאל שרון עד שקשה לדעת היכן נגמרת המדיניות האמריקנית והיכן מתחילה המדיניות של שרון, כותב פרידמן.

בעל הטור מכנה את הימין הקיצוני בישראל, המתנגד לתכנית ההתנתקות, "חיזבאללה היהודית" ואת רבני המתנחלים, המסיתים בקריצה לרצח שרון, "כתם על העם היהודי".

פרידמן מזהיר, כי אם תצלח תכנית שרון להתנתק מעזה כדי לחזק את אחיזת ישראל בגדה המערכית, "היהודים, ישראל ואמריקה" ייתפסו בעוצמה חזקה יותר מאשר אי פעם כאויבי הערבים ומוסלמים.