סליחה? ה"טיימס" הלונדוני בפורמט של צהובון? אכן כך, החל ממחר

הזמנים משתנים, ועמם גם הטיימס הלונדוני. לאחר שהופיע 216 שנים בפורמט רחב (broadsheet), יעבור הטיימס לפורמט טבלואידי (צהובון) החל ממחר (ב').

לפני 11 חודשים הוחלט להדפיס את הטיימס, המצוי בבעלות אחת מיחידות ניוז קורפ של איל המדיה רופרט מרדוק, בשני הפורמטים, והדבר תרם להיפוך מגמת הירידה בתפוצת העיתון.

הפורמט החדש של הטיימס יעלה בקנה אחד עם המגמה בבריטניה להדפיס עיתונים בפורמט קטן יותר. בספטמבר 2003 החל ה"אינדפנדנט" לצאת בפורמט טבלואידי במקביל לפורמט הרחב, והשנה עבר לחלוטין לפורמט הטבלואידי.

"הצעד ננקט בתגובה לדרישת הקוראים, וציפיותינו אופטימיות", אמר מנהל הטיימס, פול האייס, בהודעה שפרסם שלשום (ו').

אין ספק שהקוראים מעדיפים את הגרסה הטבלואידית, ו-75% ממכירות הטיימס כבר מתבצעות בפורמט הטבלואידי.

"בדקנו את השוק, ומכירותינו בצפון אירלנד, סקוטלנד ובדרום-מערב אנגליה גדלו משמעותית כשיצאנו בהם במהדורה טבלואידית בלבד", אמר האייס.

מחיר הטיימס יהיה 50 פני בימות השבוע ו-90 פני בשבת. הסאנדיי טיימס ימשיך לצאת בפורמט רחב.

העיתונים הבריטיים שעברו לפורמט קטן יותר הצליחו להגדיל את תפוצתם. האינדפנדנט והטיימס היו עיתוני האיכות היחידים בבריטניה שהצליחו להגדיל את התפוצה בששת החודשים שהסתיימו ב-2 באוקטובר.

"רופרט מרדוק הכיר תודה בפרהסיה לאינדפנדנט על שהוביל את המהפכה הקומפקטית בשוק עיתוני האיכות", אמר אחד מדוברי אינדפנדנט. "אנו שמחים שעכשיו, לאחר שישה חודשים, הוא הלך בעקבותינו עד הסוף".

בספטמבר היתה תפוצת הטיימס גבוהה ב-4.5% לעומת החודש המקביל אשתקד, והגיעה ל-661,000 עותקים.

ספטמבר גם היה החודש השביעי ברציפות שבו נרשמה עלייה בתפוצת העיתון.

"איש מעובדי הטיימס לא נפגע מהשינוי בפורמט", אמרה אחת מדוברות הטיימס בתגובה לדיווח במהדורת האינטרנט של העיתון הבריטי גרדיאן, שבו נטען שכמה מעיתונאי הטיימס פוטרו כתוצאה מהמעבר לפורמט טבלואידי.

הדיילי טלגרף, העיתון בעל התפוצה הגדולה ביותר בבריטניה בקרב העיתונים בפורמט הרחב, הפייננשל טיימס והגרדיאן דיווחו כולם על ירידה חד-ספרתית בששת החודשים האחרונים.

הגרדיאן מתכנן לעבור לפורמט בינוני. בעשר השנים האחרונות הגדיל הטיימס את תפוצתו ביותר מ-100% באמצעות מלחמת מחירים עם הטלגרף.

יש לציין שמרדוק הוא גם בעליו של הטבלואיד הפופולרי ביותר בבריטניה, הסאן.