יזמי קניון לב-המפרץ בחיפה יקימו תחנת רכבת על חשבונם

עוזני: תחנה ראשונה במסגרת המדיניות להקמת תחנות ע"י פרטיים

רכבת ישראל ויזמי פרוייקט לב המפרץ בחיפה, חתמו אתמול (ג') על חוזה להקמת תחנת רכבת על חשבון היזמים. קניון לב המפרץ נמצא בבעלות אורי דורי, אמפל ושופרסל.

לדברי מנכ"ל הרכבת, עמוס עוזני, מדובר בתחנה ראשונה שמקימה הרכבת במסגרת המדיניות החדשה שלה להקמת תחנות במימון מלא של יזמים פרטיים.

דורי אמר במהלך חתימת החוזה, כי מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו, הטומן בחובו תמורות כלכליות ליזמים, לרכבת ישראל ולציבור הרחב.

עוזני אמר, כי שיתוף הפעולה יאפשר ליזמים ליהנות מהגידול הצפוי בתנועת הנוסעים, בסביבת התחנות שייבנו על ידם, ועל כן יש להם אינטרס לממן את התחנות.

תחנת לב המפרץ תוקם בתוך כשנה ותיבנה על קו חיפה-נהריה, בסמוך לאזור הצ'ק פוסט. רוב הרכבות בקו חיפה-נהריה יעצרו בתחנה זו, אשר תהווה גם תחנה נוספת ברכבת הפרברים בין חיפה לקריות.

התחנה היא למעשה תחליף זמני לפרוייקט התחבורתי הגדול שתוכנן בשעתו בלב המפרץ, אך עוכב בשל חקירת המשטרה בנושא. למרות שפרקליטות המדינה החליטה בשעתה לסגור את התיק, עדיין מוקפא הפרוייקט. גם המבקר הפנימי של רשות הנמלים והרכבות פירסם דו"ח חריף בעניין הפרוייקט.

עוזני לחץ בתקופה האחרונה על מועצת רשות הנמלים והרכבות, לאשר בשלב ראשון את הקמת תחנת הרכבת, ובעתיד להתייחס לכלל הקומפלקס, אחרי שהרשויות הממשלתיות השונות יאשרו את הקמתו.

במהלך חודש יולי השנה תפתח רכבת ישראל תחנת רכבת נוספת בחיפה - תחנת חוף הכרמל, שתמוקם בכניסה הדרומית לחיפה. התחנה תהווה את התחנה האחרונה של רכבת הפרברים בצפון.

עורכי הדין שטיפלו בחוזה הם סמדר וינריב ומיקי ספרן