ישראייר תפעיל עבור אל-על את הטיסות הסדירות מנתב"ג לרבת עמון

זכתה במיכרז לאחר שנתיים בהן הופעל הקו בידי ארקיע

חברת התעופה ישראייר זכתה במיכרז שפירסמה אל-על להפעלת קו הטיסות הסדיר בין תל-אביב לרבת עמון. היא תפעיל במסגרת זו מ-1 בדצמבר 4 טיסות שבועיות מנמל התעופה בן-גוריון לשדה התעופה קווין עלייה בעמאן, לאחר שנתיים שבהן הופעלו הטיסות ע"י חברת ארקיע. במיכרז בו זכתה ישראייר השתתפו ארקיע ואירואל.

אל-על אינה מפעילה בעצמה את הטיסות לירדן, מכיוון שאין לה ציוד מתאים לכך. מטוסיה הקטנים ביותר הם מסוג בואינג-737 בעלי 150 מקומות, בעוד שהקו לעמאן מצריך כ-50 מקומות בלבד. הוא אינו נחשב לקו ריווחי, ומטוסי החברה המבצעת את הטיסות משועבדים לכל טיסה במשך כחצי יום, למרות שהטיסה עצמה נמשכת 30 דקות בלבד.

זכיית ישראייר במיכרז מהווה הידוק ביחסיה עם אל-על. המנכ"ל, ישראל הראל, הגדיר את שיתוף הפעולה כפריצת דרך לביסוס מערכת הקשרים ביניהן. אלעל הודיעה לפני כשנה על כוונתה לרכוש %24 ממניות קבוצת התעופה של נוחי דנקנר ואבי פישר, מבעלי ישראייר, אולם משרד התחבורה מנע את קיום ההסכם.

ישראייר מפעילה כיום טיסות במרכז הארץ לאילת, קרית שמונה וראש פינה, וכן טיסות מחיפה ליעדים באיזור הים התיכון. אירואל לא זכתה במיכרז למרות שהיא כבר מקיימת שיתוף פעולה עם אל-על, כולל הפעלת קו הטיסות של אל-על בין חיפה לקפריסין בעונת התיירות הנוכחית