מתמודדת נוספת על דיסקונט: קרן ההשקעות האמריקנית אנג'לו-גורדון

הקרן שמנהלת נכסים בהיקף של 10 מיליארד דולר תצטרף לקבוצתו של איל הנדל"ן דניאל שטראוס

איל הנדל"ן האמריקני דניאל שטראוס יצרף ככל הנראה לקבוצתו, המתמודדת על רכישת גרעין השליטה בבנק דיסקונט , את קרן ההשקעות האמריקאית אנגלו-גורדון. כך נודע ל"גלובס".

מדובר בקרן השקעות ניו-יורקית המנהלת נכסים בהיקף של 10 מיליארד דולר. לקרן יחסים עיסקיים קרובים עם שטראוס. הצדדים כבר ביצעו בעבר מספר עיסקאות מוצלחות, בעיקר בתחום הנדל"ן ובתחום בתי האבות - התחומים בהם מתרכזת פעילותו העיסקית של שטראוס.

כניסתה של הקרן להשקעה בישראל עשויה להביא אחריה משקיעים נוספים מסוגה. לקרן אין כל זיקה ישראלית או יהודית ורצונה להשקיע בבנק, נובעת אך ורק מקשריה העיסקיים המוצלחים עם שטראוס.

על-פי תנאי המכרז להפרטת בנק דיסקונט, יכולה קרן השקעות להוות עד 25% מקבוצת המתמודדת על גרעין השליטה בבנק. עם זאת, מקורבים למכרז מעריכים, כי ייתכן שנכסים מ.י ובנק ישראל יאפשרו לאנג'לו-גורדון נתח גדול יותר בשל חוזקה הפיננסי המוכח.

בשלב זה הקרן טרם עברה את בדיקות בנק ישראל, אך נציגיה קיבלו אישור עקרוני ע"י הבנק המרכזי להיכנס לחדרי המידע של הבנק בת"א ובניו-יורק. ככל הנראה, יידרשו לבנק ישראל שבועות אחדים לבדוק את האיתנות הפיננסית של הקרן, ורק לאחר מכן יאשר את הצטרפותה לקבוצה.

המכרז להפרטת בנק דיסקונט נמצא בשלבים מתקדמים, כאשר נותרו שלוש קבוצות המתמודדות על רכישתו: קבוצתו של שטראוס, קבוצתו של מתיו ברונפמן וקבוצתו של רובין שרוהן. הקבוצות בראשותו של הקנדי ג'רי שוורץ וקבוצת האחים האנגלים רובין פרשו מהמכרז.

מתחילת המכרז רווחו ההערכות, כי שתי הקבוצות שיתמידו ויישארו עד שלב ההתמחרות הן קבוצותיהם של ברונפמן ושטראוס. בימים אלה מבצע בנק ישראל את הבדיקות של הקבוצות המתמודדות, שאמורה להסתיים בקרוב.