המרכז הרפואי שערי צדק ישלם פיצוי של 300 אלף שקל ליולדת אשר ילדה עובר מת

עם זאת דחה השופט בקשה של ההורים לפיצוי אובדן הכנסותיו של העובר "בשנים האבודות"

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים יצחק ענבר חייב את המרכז הרפואי שערי צדק בתשלום פיצוי לא ממוני של 300 אלף שקל ליולדת אשר ילדה עובר מת לאחר שקבע כי בית החולים הפר את נוהל משרד הבריאות.

עם זאת דחה השופט בקשה של ההורים לפיצוי אובדן הכנסותיו של העובר "בשנים האבודות". השופט קובע כי העובר הלך לעולמו בטרם לידתו ולפיכך על פי החוק לא הפך נושא לחובות או זכויות וההורים אינם זכאים לתבוע כעיזבונו או בשמו.

עוד קבע השופט כי בכתב התביעה המקורי לפני תיקונו בשלב מאוחר מאוד לא התבקש הסעד האמור. הבעל אשר גם הוא תבע לקבלת פיצוי עבור נזק לא ממוני נדחה על ידי השופט לאחר שהבעל קבע כי סבלו וצערו נובעים מעיקרם מהנזק שנגרם לרעייתו שהיא הנפגע העיקרי.

לפיכך הבעל לא עמד ברמת קריטיות מינימלית של הפגיעה. מדובר ביולדת אשר הגיעה לבית החולים ולאחר ביצוע ניטור הדופק העוברי נשלחה להסתובב. בין הצדדים הייתה מחלוקת האם נאמר לה לחזור כעבור שעתיים כפי שדורש נוהל משרד הבריאות או שלוש שעות כפי שטוענת היולדת.

השופט קיבל את עמדת היולדת אשר יוצגה על ידי עו"ד עמוס גבעון וקבע כי בית החולים הפר את הנוהל. בשלוש השעות האמורות מת התינוק. השופט קובע כי בית החולים הפר כלפי היולדת את חובת הזהירות ומכאן ההחלטה לפצות אותה.

את שערי צדק ייצג עו"ד אריה כרמלי. ת.א. 4148/02