מושב משואות יצחק לא רוצה שעל בד תיפרד מת"א100: רוכש מניות החברה במיליוני שקלים

החברה שנסחרת בשווי שוק של כ-90 מיליון דולר עלולה להיפרד מהמדד בעדכון הקרוב ב-15 בדצמבר

במושב משואות יצחק לא רוצים שספינת הדגל המקומית, על בד , תימחק מרשימת ה-100 הגדולות של הבורסה. המדד שצפוי להתעדכן ב-15 דצמבר, עלול לפלוט מתוכו את יצרנית המגבונים הלחים, אחת המניות החביבות ביותר על מנהלי התיקים והקרנות בשנים האחרונות.

החברה שנסחרת היום לפי שווי שוק של כ-90 מיליון דולר רשמה ירידה של כ-40% מאז מחיר השיא אותו רשמה בחודש יוני, זאת לאחר שאיכזבה את המשקיעים על רקע תוצאותיה ברבעונים השני והשלישי, לאור התחרות הגוברת בשוק המגבונים הלחים ששחקה את שולי הרווח של החברה.

לאור הנתונים, הנהלת משואות יצחק החליטה על רכישה אסטרטגית של מניות על בד בהיקף מספר מיליוני שקלים, זאת לדבריה מתוך אמונה בביצועיה העתידיים של החברה. בנוסף, פירסמה החברה הצהרה אופטימית לפיה המפעל בארה"ב יגיע לאיזון תפעולי כבר בשנת 2005, כאשר המטרה היא להיות היצרן השלישי בגודלו בארה"ב.

עפ"י נתוני הבורסה אמש נרכשו ע"י המושב מניות על בד בכ-2 מיליון שקל, כשככל הנראה מגמה זו תימשך בימים הקרובים, כשהמטרה המיידית היא השארת החברה במדד ת"א 100.

ההישארות במדד 100 חיונית לאור החשיפה הרבה לה זוכות החברות במדד. מדובר גם בחשיפה הציבורית והכיסוי התקשורתי העודף של חברות ה-100 על פני חברות היתר, וגם החשיפה לקרנות האינדקס של ת"א100 וקרנות אחרות המורשות להשקיע רק ב-100 המניות הגדולות מבחינת שווי השוק.