ר.מ. תקשורת: לאסור על כספיט להחליף את מערכת התשלום של מפעל הפיס

מבקשת צו שיאסור על כספיט להשתמש בסודותיה המסחריים לצורך פיתוח מערכת דיגיטלית

חברת ר.מ. תקשורת הגישה בקשה להוציא צו מניעה זמני, במעמד צד אחד, האוסר על חברת כספיט מערכות תשלום אוטומטיות, להמיר את מערכת הטופ-אפ שלה במערכת טופ-אפ של כספיט או צד ג' אחר כלשהו, במסגרת ההתקשרות עם מפעל הפיס. מדובר בהתקשרות להפעלת מערכת דיגיטלית (טופ אפ) בנקודות המכירה של מפעל הפיס, לטעינת זמן אוויר לטלפונים סלולריים במסלולי תשלום מראש.

ר.מ. תקשורת מבקשת עוד מבית המשפט המחוזי בתל-אביב צו, האוסר על כספיט לעשות שימוש בסודותיה המסחריים לצורך פיתוח או יישום מערכת טופ-אפ, שאינה שלה, במסגרת ההתקשרות עם מפעל הפיס.

בפנייתה לבית המשפט טענה המבקשת, באמצעות עוה"ד אמיר איבצן וחגי נצר, כי במארס 2004 נערך הסכם בינה לבין המשיבה, לתפעול מסופוני סליקת אשראי בנקודות מכירה בארץ, לרבות במפעל הפיס. עוד נקבע בהסכם, כי כספיט תגיש למפעל הפיס הצעה להקמת מערכת טופ-אפ בהסתמך על מערכת הטופ-אפ של המבקשת, הפועלת במשולב עם מסופני המשיבה, ותוך איסור מפורש להציע כל מערכת אחרת זולת זו של המבקשת.

לדברי המבקשת, התברר לה באחרונה, כי המשיבה מתיימרת לנשל אותה מההתקשרות שנעשתה עם מפעל הפיס, לצורך הקמת מערכת הטופ-אפ, האמורה להפוך מבצעית בעוד כשבוע.

ר.מ תקשורת טוענת, כי כספיט ניצלה את שיתוף הפעולה עימה על מנת לפתח בסתר מערכת טופ-אפ חלופית, תוך שימוש בסודותיה המסחריים. לטענתה, כספיט הודיעה לה לאחר מכן, באמתלות שווא, כי היא מבטלת את ההסכם עימה וכי בכוונתה להפעיל את המערכת עבור מפעל הפיס באמצעות תוכנת טופ-אפ משל עצמה.

טרם נתקבלה החלטת בית המשפט. (ת.א 2616/04).