גם יצחק תשובה פורש כנפיים: צפוי להחזיק ב-4% ממניות חברת אל-על

תשובה צפוי לחתום על הסכם עם כנפיים * פיני גינזבורג, נציג חברות התעופה של תאילנד ואוזבקיסטאן, צפוי להחזיק 7% ממניות אל-על

קבוצת דלק , שבשליטת יצחק תשובה, מחזיקה ב-4% ממניות חברת התעופה אל על . פיני גינזבורג, בעל השליטה בחברות התיירות הלל טורס ותלפיות, צפוי להגיע לאחזקה של 7% בעקבות מימוש האופציות בשבוע הבא. כך נודע ל"גלובס".

עד כה היה ידוע רק שחברת כנפיים עומדת להגיע לשליטה באל-על (52%) בעקבות מימוש האופציות, ועל כך שפלייניג קרגו תגיע לאחזקה של 10% בעקבות המימוש.

דלק לא צפויה להפוך לבעלת עניין (5%) באל-על, אלא אם כן תחול התפתחות של הרגע האחרון. לפי ההערכות, צפוי להיחתם הסכם שיתוף פעולה בין דלק לבין כנפיים שבשליטת קבוצת בורוביץ, במסגרתו תתחייב דלק שלא לחבור לגורמים אחרים המחזיקים במניות באל-על.

בתחילת השבוע הבא תצא המדינה מאחזקותיה באל-על, בעקבות מימוש האופציות ארוכות הטווח שנרכשו אשתקד בהנפקה. בעקבות מימוש האופציות קצרות הטווח הגיעה כנפיים לאחזקה של 22% באל-על ביוני השנה. ללא מימוש האופציות ארוכות הטווח, אף מחזיק מניות נוסף לא הגיע לאחזקה של בעל עניין, ועל כן לא היה מחויב לדווח לבורסה על שיעור אחזקותיו.

גינזבורג מחזיק במניות ובאופציות, אשר את רובן רכש במהלך ההנפקה ורק מיעוטן נרכשו לאחר מכן. גינזבורג אישר, כי הוא צפוי להגיע לאחזקה של 7% באל-על. דלק סירבה להגיב.

תלפיות שבבעלות גינזבורג מייצגת בארץ את חברת התעופה התאילנדית, תאי איירליינס, אשר אינה מקיימת טיסות ישירות לישראל. גינזבורג גם משמש כסוכן בישראל של חברת התעופה הלאומית של אוזבקיסטאן, אוזבקיסטאן איירליינס, הטסה ישירות לארץ. בין איזי בורוביץ, מנכ"ל כנפיים, לבין גינזבורג קיימים יחסים טובים מזה שנים ארוכות.

גינזבורג אמר ל"גלובס", כי עדיין אין הסכם שיתוף פעולה בינו לבין בורוביץ. גם בין פלייניג קרגו לבין בורוביץ אין הסכם שיתוף פעולה.