יובל בן-זאב: שוויו של בנק דיסקונט - בגובה ההון העצמי ואולי אף יותר

אנליסט כלל פיננסים בטוחה מציין עם זאת, שאין זה אומר בהכרח שזה יהיה המחיר במכרז על השליטה

השווי של בנק דיסקונט מגיע להיקף הונו העצמי ואף למעלה מכך. כך מעריך אנליסט הבנקים של בית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה, יובל בן-זאב.

הערכה זו באה בתגובה להערכת גורם המקורב להפרטת בנק דיסקונט שפורסמה אמש ב"גלובס", לפיה הצעות המחיר במכרז ההפרטה, יגיעו ל-60% בלבד מהונו העצמי של הבנק.

בן-זאב סייג את דבריו ואמר, כי "אין זה אומר בהכרח שהרוכשים הפוטנציאליים יגישו הצעה במלוא השווי, כיוון שהם יהיו אלה שיתמודדו עם האתגרים בבנק והם ירצו להרוויח על ההשקעה".

מניית דיסקונט רשמה היום (ב') ירידה של כ-1%, לעומת עליות של 1%-0.8% במניות בנק הפועלים ובנק לאומי. הירידה באה ככל הנראה על רקע פרסום ההערכה אתמול ב"גלובס".

הערכתו של בן-זאב מבוססת על הצפי לתשואה על ההון של 11%-10% לבנק. הערכת פירוט הנכסים של קבוצת בנק דיסקונט מעלה, כי בנק דיסקונט ניו-יורק, ששוויו בספרים מגיע ל-2.4 מיליארד שקל, שווה להערכת האנליסט 4.8-3.6 מיליארד שקל.

חלק של בנק דיסקונט בחברת כרטיסי האשראי כאל (51%), ששוויו בספרים מגיע ל-122 מיליון שקל, שווה בפועל 510 מיליון שקל להערכת בן-זאב. חלקו של הבנק בקבוצת הביטוח הראל (15.9%) שווה 489 מיליון שקל, לעומת שווי בספרים של 261 מיליון שקל בלבד, אך לעומת שווי שוק של 573 מיליון שקל.

בנק דיסקונט לבדו, ששוויו בספרים מגיע ל-1.14 מיליארד שקל, שווה לדעת בן-זאב רק 571 מיליון שקל, וזאת לפי מכפיל הון של 0.5. בנוסף, צופה בן-זאב הפרשות בהיקף של 600 מיליון שקל בעיקר בגין ייעול מערך עובדי הבנק.