עוד עיסקה גדולה בענף המלונאות: ישרוטל רוכשת מיולי עופר השליטה במלון לגונה באילת

ישרוטל מחזיקה כיום 25.1% ממניות המלון, ואילו עופר מחזיק ב-74.9%; העיסקה לפי שווי של 19.25 מיליון דולר למלון

חברת ישרוטל הודיעה היום (ה'), כי היא עומדת לרכוש את השליטה במלון לגונה באילת, שהוא אחד המלונות הוותיקים באילת. השליטה (74.9%) נמצאת כיום אצל יולי עופר, המחזיק שני מלונות נוספים באילת - מרידיאן וקלאב מד. מלון לגונה מנוהל כיום על ידי רשת ישרוטל, ואילו שני המלונות האחרים של עופר מנוהלים על ידי מלונות פתאל.

ישרוטל מחזיקה ב-25.1% מהבעלות על מלון לגונה. הרכישה תיעשה על ידי רכישת החברה המחזיקה במלון לגונה, חברת לגונה, המוחזקת על ידי חברת חוף אלמוג אילת של יולי עופר.

המלון פועל בשיטת "הכל כלול" וכולל 256 חדרים.

הרכישה תתבצע לפי שווי של 19.25 מיליון דולר, והיא תושלם בהתאם למאזן חברת לגונה בסוף 2004.

ישרוטל מוסרת, כי בעקבות רכישת המלון, צפוי מחזור ההכנסות השנתי שלה לגדול ב-7%, ביחס לתוצאותיה ב-2003. הכנסותיה השנתיות של ישרוטל ב-2004 צפויות להסתכם בכ-500 מיליון שקל.

באחרונה יש ריבוי יחסי של עיסקאות בענף המלונאות, אחרי מספר שנים שלא היו עיסקאות כתוצאה מהמשבר בענף. דוד פתאל, הבעלים של מלונות פתאל, רכש באחרונה את השליטה במלון מג'יק נירוונה קלאב בים המלח מידי עודד רונן, ואילו אפריקה ישראל מנהלת מו"מ (הנמצא בקשיים) לרכישת מלון גולדן טוליפ בים המלח מידי א. לוי. ישרוטל רכשה באחרונה, מידי כונס הנכסים, את מלון רימונים בירושלים תמורת 15.1 מיליון דולר.

ישרוטל היא רשת המלונות השלישית בגודלה בארץ. לרשת שמונה מלונות באילת, חלקם בבעלות מלאה וחלקם בבעלות חלקית.

בעל השליטה בישרוטל הוא איש העסקים דיוויד לואיס. באחרונה אמר לואיס, כי מעולם לא רכש דיבידנד מתוך רווחי ישרוטל. אחרי מספר שנים של הפסדים, התוצאות הכספיות של ישרוטל במהלך 2004 היו ברובן חיוביות. ברבעון השלישי רשמה החברה רווח של 12 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2004 הפסידה החברה 18 מיליון שקל, לעומת הפסד של 51.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2003. ישרוטל ממשיכה לשאת בהתחייבויות כבדות לבנקים - 974 מיליון שקל לסוף הרבעון השלישי. ההון העצמי הוא 329 מיליון שקל.

יולי עופר אמר באחרונה בראיון בלעדי ל"גלובס", כי הוא אינו מרוצה מהתשואה להון שהוא מקבל במלון לגונה.

ישרוטל הזהירה בדו"חות הכספיים האחרונים שלה, כי תוצאותיה העיסקיות עלולות להיפגע מהותית אם תתקבל הצעת האוצר לביטול הפטור ממע"מ באילת, שכן רוב הכנסותיה מתבססות על אילת. לרשת מלונות גם במצפה רמון, בת"א ובירושלים.