החברה לישראל: אנחנו מוכנים לרכוש את כל מניות המדינה בבתי הזיקוק - אם לא תפוצל

החברה לישראל הודיעה כי היא מקבלת את התיקונים של הממשלה לנספח ג' בהסכם בינה לבין הממשלה

החברה לישראל הודיעה היום (ב'), כי היא מוכנה לרכוש את כל המניות של המדינה בבתי הזיקוק, אם המדינה לא תצליח בסופו של דבר לפצל את החברה לשתי חברות נפרדות, כפי שהיא מתכננת. ההודעה נמסרה למשרד האוצר. המדינה מחזיקה ב-74% ממניות בתי הזיקוק ואילו החברה לישראל מחזיקה ב-26%. החברה לישראל נמצאת בשליטת סמי ועידן עופר.

שווי בתי הזיקוק, על פי הערכות שווי שבוצעו בשנתיים האחרונות, מוערך בכ-550 מיליון דולר.

החברה לישראל גם הודיעה היום, כי היא מקבלת את התיקונים שביקשה המדינה להכניס להסכם זיכיון בתי הזיקוק משנת 2002. מדובר בתיקונים לנספח המכונה "נספח ג'".

התיקונים מתייחסים בעיקר לכך שהחברה לישראל אינה יכולה לממש מיידית את האופציה שיש לה למכור את מניותיה בבז"ן למדינה. על פי החלטת ועדת השרים להפרטה, המדינה תשלם לחברה לישראל עבור מניותיה בבז"ן, רק אחרי שיימכר בית הזיקוק באשדוד ליזמים פרטיים. התמורה המדויקת שתקבל החברה לישראל עבור מניותיה בבז"ן תיקבע על פי המחיר שבו תמכור המדינה את בית הזיקוק באשדוד.

המחיר המקסימלי שתוכל החברה לישראל לקבל, יהיה דומה לזה שהיתה אמורה לקבל על פי ההסכם המקורי - כ-120 מיליון דולר. סכום זה יפחת ככל שבית הזיקוק באשדוד יימכר במחיר יותר נמוך מהמתוכנן. התמורה שתקבל החברה לישראל תנוע בין 90 מיליון דולר ל-120 מיליון דולר.

ועדת השרים להפרטה החליטה גם, כי בית הזיקוק בחיפה, הנחשב לגדול יותר, יונפק בבורסות, אחרי שיימכר בית הזיקוק באשדוד.