מחזיקי האג"ח של אורמת צפויים להמירן למניות בחודש פברואר

בסדרה ז' של אורמת, שהונפקה בפברואר 2002, נותרו 42.9 מיליון איגרות בשווי של 77.6 מ' ש'

בשבועות הקרובים צפויים מחזיקי האג"ח להמרה מסדרה ז' של אורמת להמיר את כל האיגרות שבידיהם למניות. זאת בשל העובדה שהאיגרת נסחרת עמוק במסלול המנייתי, ובאמצע פברואר יחול פדיון חלקי שלה. המשקיעים שלא ימירו את האיגרות ויחכו לפדיון החלקי ירשמו כתוצאה מכך הפסד משמעותי, ולכן ההערכה היא שרובם יבחרו בהמרת האיגרות למניות.

האג"ח סדרה ז' של אורמת הונפקה בפברואר 2002 בהנפקה בהיקף של 241.2 מיליון שקל, צמוד לדולר (כאשר האיגרת מבטיחה למשקיעים שער דולר מינימלי של 4.944 שקל) ובריבית של 3%. האיגרת אמורה להיפדות לשיעורין בתשלומים שנתיים החל מהחודש הבא ועד לפברואר 2009.

אלא שמחזיקים שיעדיפו להמתין לפדיון האיגרת עשויים להפסיד על כך כסף. זאת משום שהאיגרת נסחרת כיום עמוק במסלול המנייתי שלה, כששער ההמרה הנקוב בה הוא 11 שקל למניה (לעומת שער המניה בשוק, שעומד היום על 18.83 שקל). המשמעות היא, שמחזיק אג"ח שלא ימירה למניה רושם למעשה הפסד, ולכן ההערכות הן שכל האיגרות יפדו בשבועות הקרובים (יום האקס לפדיון יחול ב-15 בפברואר). שער האיגרת בבורסה מגלם כדאיות זו, שכן האיגרת נסחרת בשער גבוה בהרבה מהפארי, שמגלם תשואה שלילית גדולה של 23.7%.

מאז ההנפקה כבר המירו מחזיקי האיגרת כ-200 מיליון איגרות למניות. נכון להיום, יתרת האג"ח שנותרה היא 42.9 מיליון איגרות, בשווי של 77.6 מיליון שקל. את האיגרות הללו ניתן להמיר ל-3.9 מיליון מניות, שמהוות כ-3.9% ממניות אורמת (לאחר הדילול).

האיגרות של אורמת מוחזקות כיום בעיקר על ידי הגופים המוסדיים שבשליטת בנק הפועלים (7.6 מיליון שקל בקופות הגמל, 2.2 מיליון שקל בקרנות הנאמנות) ובנק לאומי (4.4 מיליון שקל בקופות הגמל, 4.7 מיליון שקל בקרנות). בנוסף, מחזיקה סולמת, חברה-בת של אורמת, באיגרות בהיקף של 1.4 מיליון שקל.

לאחר ההמרה הצפויה של כל אג"ח ז' של אורמת תישאר לחברה אג"ח להמרה סחירה נוספת, מסדרה ח', שהונפקה במאי 2003. כמו האיגרת מסדרה ז', גם איגרת זו נסחרת כיום במסלול המנייתי שלה, כששער ההמרה הנקוב בה עומד על 13.7 שקל. מועד הפדיון החלקי הראשון של האיגרת מסדרה ח' יחול ביוני 2006, כשכיום נסחרות בשוק איגרות בהיקף של 210.9 מיליון שקל.*