החוזה האחיד של חברת נטלי: ביה"ד הורה לנהל מו"מ על הבלטת הסעיפים החשובים

היועץ המשפטי לממשלה והמועצה לצרכנות דרשו את ביטולם או שינויים של סעיפים מקפחים או לא ברורים

שופטת בית-הדין לחוזים אחידים, מיכאלה שידלובסקי-אור, הורתה היום לחברת נטלי, למועצה לצרכנות וליועץ המשפטי לממשלה, לנהל מו"מ על הדגשת הסעיפים החשובים בחוזה האחיד שעליו מחתימה נטלי את מנוייה, באמצעות גיליון קשיח מיוחד ואותיות גדולות.

במסגרת הדיון בבית-הדין לחוזים עתידיים, פנה היועץ המשפטי לממשלה וביקש את ביטולם או שינויים של סעיפים רבים בחוזה האחיד, בטענה כי אלה מקפחים את הלקוחות או לא ברורים דיים. לדיון הצטרפה גם המועצה לצרכנות.

מאז הגשת טענות היועץ המשפטי לממשלה במאי 2003, שונו או בוטלו סעיפים רבים לאחר שהצדדים ניהלו מו"מ בנושא. לאחרונה הודיעה המועצה לצרכנות שנושאים מהותיים רבים נותרו במחלוקת.

הנושאים שנותרו במחלוקת מתייחסים לכבילת הצרכנים להמשך הצריכה של שירותי חירום רפואיים, גם כשהצרכנים אינם מעוניינים בהם. במהלך הדיון הסכימה נטלי שיצוין מחיר כולל של דמי השירות על פני כל התקופה. לגבי אורך ההסכם והחידוש האוטומטי לא הגיעו הצדדים להסכמות.

נטלי הודיעה, כי היא שוקלת לעבור לשיטה של "אופציות תקופתיות", דהיינו שללקוח תהיה אפשרות לבחור בין תקופות חוזיות שונות של שנה, שנתיים או שלוש. המועצה לצרכנות מתנגדת לכך וטוענת כי אין לקבוע תקופה מחייבת, וכי יש להבטיח שהלקוח יוכל להשתחרר מההסכם בכל עת.

המועצה טענה בדיון, כי לעתים מוחתמים הלקוחות על ההסכם האחיד לאחר אירוע או אחרי ניתוח, על הסכם בכתב קטן מאוד ובאותיות קטנות. (ח.א 9004/03).