ראש הממשלה אריאל שרון הצליח להקפיץ את הרייטינג של תוכניתו של אלי יצפאן, המשודרת בערוץ 3 בכבלים. מנתוני אמש עולה כי תוכניתו של יצפאן הצליחה להגיע לרייטינג של 11%, זאת לאחר שבחודשים האחרונים סבלה התוכנית מירידה מתמשכת בשיעורי הצפייה. בחודש האחרון ממוצע הרייטינג בתוכנית עמד על 3.3%-3.5%, כמחצית מהרייטינג שהשיגה התוכנית בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
אמש (ד'), שודר בתוכנית הבידור של יצפאן ראיון עם רה"מ שרון, וזאת לאחר חודשים ארוכים בהם שרון מסרב להתראיין לתקשורת, ואילו התוכנית ה-500 של יצפאן ב-HOT ששודרה אמש הצליחה להביא את שרון להתראיין. נתוני רייטינג אלה כפי שנמדדו אמש מתבססים על סקר טלפוני יומי שעורכת HOT. במקביל לכך נמדדים שיעורי הרייטינג של HOT גם על ידי הוועדה למדרוג, אולם נתונים אלה חסויים מאחר ו-HOT מאז ומתמיד סרבה להיות חברה בוועדה.
למרות שתוכניתו משודרת רק ללקוחות HOT ולמרות הרייטינג הנמוך יחסית אותו מצליחה התוכנית להשיג בתקופה האחרונה, יצפאן הוא כוכב הטלוויזיה המועדף והאהוב ביותר על הצופים בארץ. כך עלה מסקר מיוחד של מכון "הגל החדש" שפורסם לאחרונה ב"גלובס". 8.2% מצופי הטלוויזיה בישראל ציינו את יצפאן ככוכב הטלוויזיה האהוב עליהם.
מבחינת הכבלים, יצפאן מהווה יותר מרייטינג זה או אחר, שכן הוא אחד הגורמים המבדלים החזקים ביותר בין HOT למתחרה שלה, YES. HOT מנסה למתג את ערוץ 3 בנוסף להיותו ערוץ הסדרות כערוץ ישראלי. היא עושה זאת בין השאר באמצעות שתי תוכניות הדגל, תוכנית הבידור של יצפאן ותוכניתו של גיא פינס, שאינן משודרות בחברת הלוויין.
התוכנית "אלי יצפאן" משודרת בערוץ 3 של הכבלים מדי ערב בימי חול מאז אפריל 2001. לפני כשנה וחצי נחתם הסכם מחודש בין הכבלים לבין יצפאן. החוזה התייחס לשתי עונות נוספות, עד סוף 2005. בעבר הצליחה התוכנית להגיע לרייטינג גבוה ביותר, שהוערך בכ-13% בין מנויי הכבלים, אולם בשנה האחרונה חלה, כאמור, ירידה ברייטינג.
יצפאן הוא אחד הטאלנטים בעלי השכר הגבוה ביותר בתעשייה. לפי הערכות, עלות כל תכנית שלו עומדת על כ-40 אלף דולר, מתוכם מקבל יצפאן בין 10-12 אלף דולר. יש לזכור כי שכרו החודשי גבוה למדי בשל העובדה כי התוכנית היא יומית, ופרט לכך גם כוללת עונות שידור ארוכות. טרם הארכת החוזה בין יצפאן לבין הכבלים, לא מעט גופי שידור ניסו לחזר אחריו, ובהם גם זכייני הערוצים המסחריים, 2 ו-10. אולם, בכבלים הבינו כי יצפאן נחשבת לתוכנית הדגל שלהם ומשמשת כעוגן בידול מרכזי בעיקר מול YES, ולמרות העלויות הגבוהות, חתמו עימו על חוזה המשך.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.