התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבג"ץ למנוע הקיצוץ בתקציב המועצה לצרכנות

מבקשת להורות לאולמרט ולנתניהו להימנע מעריכת מינויים נוספים לדירקטוריון ולמנכ"ל עד החלטת בג"ץ

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבג"ץ להוציא צו ביניים נגד שר התמ"ת אהוד אולמרט, המונע את הקיצוץ המתוכנן בתקציב המועצה לצרכנות. התנועה הגישה את הבקשה להוצאת צו הביניים לאחר התפטרותו של היועץ המשפטי של המועצה, עו"ד יוסי ברג.

התפטרותו של ברג באה לאחר התפטרותה בנובמבר 2004 של מנכ"לית המועצה גלית אבישי, וגם היא ננקטה על רקע הפגיעה בעצמאותה של המועצה ונסיונו של אולמרט למנות פעילים של הליכוד.

לאחר התפטרותה של אבישי, עתרה בדצמבר אשתקד התנועה לאיכות השלטון לביטול מינוי דירקטורים במועצה לצרכנות, בטענה לפגמים יסודיים שנפלו בהליך המינוי. עוד עתרה התנועה נגד החלטת משרד התמ"ת לקצץ באופן שרירותי 40% מתקציבה של המועצה.

העתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה מידד-לוזון, ביקשה לבטל מספר מינויים של דירקטורים בשל הימנעותם של השרים מלנקוט הליכים הנדרשים לאיתור המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד דירקטורים, בניגוד מוחלט להנחיית היועץ המשפטי.

לגבי שלושה מתוך ששת המועמדים שנבחרו נטען שהם בעלי זיקה פוליטית לשרים הממנים.

המועצה מבקשת עתה, למנוע בצו הביניים מהדירקטוריון החדש לעשות שינויים או מהלכים המבטלים או מפסיקים מהלכי ביקורת. עוד מבקשת התנועה מבג"ץ להורות לדירקטוריון להימנע מעריכת כל פעולה בלתי הפיכה במועצה, ובמיוחד פיטורי עובדים, עד מתן פסק דין סופי בעתירה.

התנועה מבקשת להורות לאולמרט ולשר האוצר בנימין נתניהו להימנע מעריכת מינויים נוספים לדירקטוריון ולתפקיד מנכ"ל המועצה עד החלטת בג"ץ.