מלם מערכות רוכשת את פעילות ג'ון ברייס ב-27 מיליון שקל

בנוסף, תרכוש %74 ממניות החברה הבת, ג'ון ברייס מוצרים

חברת מלם מערכות, שפוצלה לאחרונה מחברת זאבי מחשבים, הודיעה, כי חתמה בסוף השבוע שעבר הסכם לפיו היא רוכשת את פעילות הפרוייקטים של חברת ג'ון ברייס ואת החברה הבת שלה, ג'ון ברייס מוצרים. הרכישה תהיה תמורת 6.7 מיליון דולר, שהם כ-27 מיליון שקל.

פעילות הפרוייקטים שנרכשה כוללת פיתוחי תוכנות ERP ופרוייקטי פיתוח אחרים, מרביתם בסביבת אוראקל. בנוסף, תרכוש מלם %74 ממניות חברת ג'ון ברייס מוצרים. יתרת המניות מוחזקת על ידי מנכ"ל ג'ון ברייס מוצרים, אלדד בר-אדון. חברה זו מחזיקה ב-%58 ממניות חברת ליעם, והיא שותפה בחברת רודוויז'ן, יחד עם נטוויז'ן.

מלם הצטרפה לבורסה רק לפני חודש, לאחר שהושלם פיצולה מהחברה האם לשעבר, זאבי מחשבים. מלם עוסקת במתן שירותי פיתוח של פרוייקטים ממוחשבים, מכירת חומרה, מערכות הפעלה, תקשורת מחשבים ושירותי אחזקה למערכות מחשוב. עיקר הכנסותיה נובע ממדינת ישראל, בשל הפעילות עבור אגף המכס במשרד האוצר ועבור החשב הכללי, בתחום עיבודי השכר לעובדי המדינה.

את שנת 98' סיימה מלם ברווח נקי של 5.9 מיליון שקל, ממחזור הכנסות כולל של 142 מיליון שקל. בשנת 97' היה הרווח הנקי 1.1 מיליון שקל, ממחזור של 110 מיליון שקל. לחברה הון עצמי של 41.4 מיליון שקל, והיא נסחרת בשווי שוק של כ-100 מיליון שקל.

ג'ון ברייס היא חברה בת של ICTS, מקבוצת לידן שבשליטת עזרא הראל. מדובר בקבוצת חברות הפועלות בתחום המחשבים. הפעילות העיקרית מתבצעת בחברת ג'ון ברייס הדרכה, העוסקת בהפעלת מרכז ללימודי טכנולוגיית מידע והיי-טק. חברות בנות נוספות בקבוצה הן ג'ון ברייס בדיקות, העוסקת במתן שירותי בדיקות תוכנה והבטחת איכות, וחברת נטברייס, העוסקת בהפעלת מרכז הדרכה ללימודי תקשורת וטלפוניה.

בעבר שימשה ג'ון ברייס כנציגת חברת אוראקל בישראל. בכירים בקבוצת ג'ון ברייס הסבירו את המכירה בהפעלת אסטרטגיה של התמקדות בתחומי ההדרכה, החינוך והלימוד מרחוק, כמו גם ברצון להתרחב לפעילות בחו"ל, תוך הישענות על פעילותה של החברה האם ICTS, הפועלת בשדות תעופה ברחבי העולם