מנהלי הארגז: ללא חתימה על תכנית ההבראה - תיסגר החברה תוך 10 ימים

עובדי החברה הפגינו ושרפו צמיגים במחאה על שלא קיבלו את מלוא משכורתם

250 עובדי חברת הארגז הפגינו היום (ד') מול בניין הוועד הפועל בת"א, לאחר שקודם לכן שרפו צמיגים בחצר המפעל בתל-אביב. העובדים התייצבו בשעות הבוקר על הדשא מול הבניין ברחוב ארלוזורוב, ונשאו שלטים בגנות ההסתדרות, אשר לטענתם אינה עומדת לימינם במאבקם.

ההפגנה היתה צעד נוסף שנוקטים 650 עובדי החברה, אשר פתחו בשביתה בתחילת השבוע עקב תשלום מחצית שכרם. אתמול קיימו הפגנה ושרפו צמיגים ליד המפעל ברחוב יגאל אלון בת"א, והם מאיימים להמשיך בצעדיהם גם בימים הבאים. השביתה מקיפה את כל אתרי החברה בת"א, צריפין ונצרת.

חברת הארגז, העוסקת בעיקר בייצור מרכבי אוטובוסים, נקלעה לקשיים חמורים לפני מספר חודשים. בעקבות כך מונו לה שני מנהלים מיוחדים מטעם ההסתדרות: רו"ח שמעון כהן ועמיר רונן. מנכ"ל החברה בשנים האחרונות, מאיר אביטל, אולץ לפרוש מתפקידו.

שני המנהלים הכינו תוכנית הבראה, שבמרכזה פיטורי 90 עובדים והפחתת שכר הנותרים ב-%20. בנוסף קובעת התוכנית קיצוץ בהטבות שונות, כמו ארוחת בוקר, שינוי נורמות ופרמיות ועוד.

ביצוע התוכנית נועד לאפשר הכנסת משקיע לחברה או מכירתה בשלמותה. עד כה סירבו משקיעים פוטנציאליים להיכנס למו"מ מעשי, ללא הסדרת תנאי השכר בחברה.

יו"ר הוועד, אהרון שרף, אמר ל"גלובס", כי הוא דורש בראש וראשונה שהנהלת החברה תשלים את מלוא השכר לעובדים, כולל העברת דמי הבראה והשלמת הפיגור בהפרשות לקרן פיצויים והשתלמות.

לדברי שרף, "אני דורש מהנהלת החברה לשלם את המגיע לנו. כדאי שכל רוכש פוטנציאלי של החברה יידע, שאם הוא לא יישב עם העובדים ויסגור את תנאי ההעסקה שלהם, הוא שם את כספו על קרן הצבי".

כהן ורונן הודיעו היום לנציגי ועד העובדים, כי ללא חתימה על תוכנית ההבראה שהכינו, לא יהיה מנוס מסגירתה בתוך 10 ימים לנוכח מצבה הקשה.

כהן ורונן מסרו לעובדים, כי יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, והגזבר שמואל אביטל עושים מאמצים גדולים לגייס את הכספים, שיאפשרו את השלמת המשכורות עד יום א', וכי אין מחלוקת על כך שמלוא התשלום מגיע לעובדים. אולם, אמרו המנהלים, כדי להביא את החברה לתפעול מאוזן, חייבים לחתום על התוכנית.

רונן אמר ל"גלובס": "זו תוכנית הבראה שקובעת קיצוצים בכמה מישורים, הפחתת מצבת כוח אדם וקיצוצים בשכר ובהטבות. התוכנית מקובלת על המערכת הבנקאית, וחתימה עליה היא התנייה של הבנקים כדי לחדש הזרמת עשרות מיליוני שקלים לחברה". רונן הוסיף, כי המערכת הבנקאית מאמינה באפשרות לשקם את החברה, אך התנאי הוא חתימת כל הגורמים על התוכנית, כולל העובדים וחברי הקואופרטיב