אלוני חץ השלימה את הסיבוב בבריטניה: יושבת על קופת מזומנים של 700 מיליון שקל

תרשום רווח נקי של כ-300 מיליון שקל ממכירת 8 הנכסים בבריטניה; נתן חץ: "אנחנו בשלים לבצע עסקאות בהיקף 2 מיליארד שקל"

חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ , שבלשיטת נתן חץ ומשפחת ורטהיים, דיווחה היום על השלמתו הסופית של ה'סיבוב' המוצלח אותו ביצעה בשוק הנדל"ו בבריטניה.

החברה הודיעה היום על השלמת העסקה האחרונה בבריטניה, במסגרתה נמכרו שלושת הנכסים האחרונים שלה במדינה, בתמורה ל-73.2 מיליון ליש"ט. המכירה הנוכחית, מחסלת למעשה סופית את תיק הנכסים של החברה בבריטניה, זאת לאחר שהשקעות הראשונות במדינה בוצע בין השנים 1993-1996.

במסגרת מימוש הנכסים בבריטניה מכרה אלוני חץ 8 נכסים תמורת 216 מיליון ליש"ט. העסקה כולה תניב לחברה רווח הון של כ-41 מיליון ליש"ט לפני מס (כ-340 מיליון שקל), כאשר על הסכום הנ"ל תידרש החברה לשלם כ-40 מיליון שקל מס. הרווחים בגין העסקה, יחולקו באופן שווה בין דו"חות הרבעון הראשון לדו"חות הרבעון השני של 2005.

נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ, ציין כי העסקה הנוכחית משקפת עבור הרוכשים תשואה ממוצעת של כ-7%, כשהנכסים הנמכרים מושכרים לתקופות ממוצעות של כ-16-17 שנים.

לגבי העתיד מציין חץ, כי החברה 'יושבת' עתה על קופת מזומנים של כ-700 מיליון שקל, אשר מאפשרת לה לבחון עסקאות בהיקף של כ-2 מיליארד שקל. "אנחנו עדיין מחפשים מה לעשות עם הכסף, והכוונה היא לבצע השקעות במדינות המערביות, כפי שציינו בעבר. אנחנו לא שוללים גם רכישת קרן ריט באירופה, אך בכל מקרה אנחנו לא ממהרים לשום מקום".

חץ מוסיף כי החברה מתעניינת גם השקעות בתחום הנדל"ן המניב בארץ, כשהפעילות במסגרת זו מרוכזת ע"י החברה הבת (43.7%), עוגן נדל"ן "אנחנו בוחנים בימים אלו מספר עסקאות בסדר גודל בינוני בארץ, אך נכון לעכשיו אין לנו משהו לספר עליו".

אלוני חץ פועלת בתחום הנדל"ן מניב בארה"ב, בקנדה ובישראל. בארה"ב פועלת החברה באמצעות אחזקה בשיעור של 7% בחברת הנדל"ן המניב אקוויטי וואן (שבשליטת גזית גלוב של חיים כצמן), ובקנדה פעילה החברה באמצעות אחזקה של 15.5% בחברת FCR (גם היא בשליטת גזית גלוב). בישראל, כאמור, מחזיקה החברה בעוגן נדל"ן (לשעבר זיקית), המחזיקה כ-50% בחוצות אלונים ובפרויקט ביה"ח אסותא רמת החי"ל.

בסיכום שנת 2004 רשמה החברה בשורה התחתונה רווח נקי של 72 מיליון שקל, המהווה קיטון מינורי של 4% לעומת רווחי 2003. מחזור ההכנסות של החברה ב-2004 עמד על 115 מיליון שקל, עלייה של כ-55% לעומת רווחי 2003.